5 rad dotyczących mowy ciała, które pomogą Ci zdobyć wymarzoną pracę

5-rad-dotyczących-mowy-ciała

Ciało mówi o nas więcej, niż nam się wydaje. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej to, co mówisz, jest nie mniej ważne niż to, w jaki sposób mówisz i jakie ruchy wykonujesz. Słowa, które wypowiadamy, są tylko niewielką częścią tego, co przekazujemy drugiej osobie. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Całkowita kontrola mowy ciała jest niezwykle trudną sztuką, ale są elementy, nad którymi warto pracować i nauczyć się nad nimi panować. Stres towarzyszy praktycznie każdej rozmowie kwalifikacyjnej. Naucz się nie okazywać zdenerwowania ani niepewności dzięki poniższym 5 radom dotyczącym mowy ciała.

 

Ręce mówią za Ciebie

 

To właśnie dłonie, a nie to, co mówimy, przekazują osobie rekrutującej kluczowe informacje na nasz temat. Wszystko zaczyna się od uścisku dłoni na powitanie. Słaby uścisk zwykle świadczy o niepewności i nieśmiałości, zbyt gwałtowny i mocny może zapowiadać nieprzewidywalność lub chęć dominacji. Najlepszy jest złoty środek – pewny i energiczny uścisk dłoni sprawi, że zostaniesz oceniony jako osoba pewna siebie, o dużym poziomie energii i otwartości. Zadbaj o to, żeby twoje dłonie były suche, spocone dłonie zdradzają stres i niepewność.

Podczas rozmowy kontroluj swoje dłonie. Kiedy słuchasz, staraj się nimi nie poruszać tj. nie baw się nerwowo długopisem czy włosami. Najlepiej połóż dłonie luźno na kolanach, nie krzyżując rąk – krzyżowanie kończyn wskazuje na postawę zamkniętą.  Natomiast kiedy to Ty mówisz, wspomagaj się gestykulacją – pamiętaj jednak o tym, żeby nie było to przesadne, nerwowe wymachanie rękami.

 

Oczy mówią prawdę

 

Nawiązanie kontaktu wzrokowego świadczy o tym, że słuchamy drugiej osoby. Oczywiście jak w każdym przypadku umiarkowanie jest kluczem do sukcesu. Zbyt intensywne wlepianie wzroku w rozmówcę może wywołać u niego niepokój. Staraj się utrzymywać kontakt wzrokowy zarówno podczas słuchania, jak i opowiadania, ale w jak najbardziej naturalny sposób.

 

Postawa to podstawa

 

Kiedy siedzisz prosto, całym ciałem opierając się na krześle, wysyłasz jasną informację do rozmówcy – jestem pewny siebie i czuję się komfortowo. Prosta postawa wydłuża nasze ciało, a im wyżsi się czujemy, tym bardziej wzrasta nasza pewność siebie. Dobrze jest również trzymać stopy oparte o ziemię. Odradzamy zakładania nogi na nogę. Stopy oparte na ziemi pomagają w utrzymaniu prostej sylwetki oraz chronią przed nerwowym machaniem nogą. Ponadto krzyżowanie nóg podobnie jak krzyżowanie rąk sygnalizuje postawę zamkniętą.

 

Nie zapomnij o oddechu

 

Teoretycznie oddychanie jest czynnością automatyczną i nie możemy o nim zapomnieć. Często jednak zapominamy o prawidłowym, głębokim oddechu, który oczyszcza umysł i pomaga w konstruowaniu płynnych wypowiedzi. Spróbuj za każdym razem przed udzieleniem odpowiedzi na pytanie wziąć głęboki oddech, dzięki temu nie stracisz tchu podczas odpowiedzi i będziesz jaśniej odpowiadał. Głębokie oddychanie pomaga również zredukować stres, uspokaja drżenie głosu i przyspieszone bicie serca. Tę technikę warto zastosować przed wejściem na rozmowę. Kilka powtórzeń głębokiego oddechu i powolnego wypuszczania powietrza pomoże uspokoić nerwy.

 

Przestań się dotykać!

 

Może to zabrzmieć dziwnie, ale my ludzie mamy tendencję do dotykania swojego ciała, kiedy czujemy zagrożenie. Począwszy od nerwowego bawienia się kosmykami włosów, nieustannego zaczesywania ich za uszy, poprzez dotykanie i pocieranie szyi, uszu, skubania paznokci, aż po nerwowe drapanie się. Większość z nas ma takie nawyki, dlatego warto pamiętać o zasadzie trzymania dłoni na kolanach, aby zapobiec ruchom, które zdradzają naszą niepewność.

Zastosowanie powyższych zasad może być na początku trudne, ale już po kilku rozmowach z pewnością wejdzie Ci w nawyk i przyniesie oczekiwane rezultaty. 

Artykuł powstał we współpracy z portalem pracy MintResume znajdziecie na nim gotowe szablony CV w języku angielskim, dopasowane do konkretnych stanowisk w różnych branżach, przykłady listów motywacyjnych oraz mnóstwo pożytecznej wiedzy na temat poszukiwania pracy. 

Powodzenia!

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID