Dlaczego nauka języków jest tak ważna

Dlaczego nauka języków jest tak ważna

Mówienie w języku obcym ma oczywiste, codzienne zalety, takie jak imponowanie znajomym, odwracanie złej randki na nasza korzyść i jedno z najsilniejszych odczuć dumy i osiągnięć, jakie możesz mieć. Może również otworzyć wiele potencjalnych drzwi kariery, nie tylko pod względem zakresu miejsc pracy, ale także zakresu miejsc docelowych w celu znalezienia pracy za granicą.

 

Zwiększa szanse na zatrudnienie

 

Nauka nowego języka to świetny sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji. W miarę jak świat staje się coraz bardziej zglobalizowany, popyt na osoby posługujące się językiem obcym rośnie, ponieważ rozszerzają one działalność na nowe rynki. Firmy potrzebują zatem osób posługujących się językiem, aby zaspokoić potrzeby swoich klientów na całym świecie. O wiele łatwiej jest zbudować relację z kimś, kto mówi tym samym językiem. Możesz po prostu połączyć się z nimi na bardziej osobistym poziomie i przełamać bariery komunikacyjne, jeśli mówisz tym samym językiem.

Z nauki drugiego języka można czerpać korzyści finansowe. Szacuje się nawet, że osoby wielojęzyczne zarabiają średnio 8% więcej niż ich jednojęzyczni odpowiednicy.

 

Doskonali twoje umiejętności

 

Nauka nowego języka pokazuje również, że masz wiele innych umiejętności. Według badań osoby wielojęzyczne lepiej radzą sobie z rozwiązywaniem problemów, są bardziej kreatywne i lepiej radzą sobie z wielozadaniowością. Wszystkie te umiejętności są bardzo atrakcyjne dla każdego potencjalnego pracodawcy.

Nauka języków pomaga również uczynić cię bardziej tolerancyjnym na nowe zadania i role – wielojęzyczni są zazwyczaj bardziej otwarci i akceptują zmiany.

Znajomość zaledwie jednego języka obcego może także pomóc w łatwiejszym nauce innych języków. Dla wielu początkowa bariera wstydu może naprawdę powstrzymywać uczniów przed opanowaniem języka. Przejście przez tę barierę może pomóc zwiększyć pewność siebie i pomóc w nauce kolejnych języków. Zdobyta pewność siebie może również pomóc Ci w przyspieszeniu robienia rzeczy, których nigdy wcześniej nie robiłeś, takich jak przeprowadzka za granicę lub nawiązanie znajomości przełamującej granice języka i kultury.

Innym ważnym powodem do nauki języka jest to, że czyni cię bardziej atrakcyjnym według 71% Amerykanów i 64% Brytyjczyków. Nie wierzysz? Sprawdź!
https://edition.cnn.com/travel/article/multilingual-language-benefits/index.html

 

Możliwości podróżowania

 

Ucząc się nowego języka, otwieracie zupełnie nową część świata. Pamiętaj, że jeśli mówisz tylko po angielsku, możesz komunikować się tylko z 20% populacji świata (w przypadku Polski będzie to około 0,5% całej populacji).

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_languages_by_number_of_native_speakers

Jeśli na przykład nauczysz się innego, powszechnie używanego języka, takiego jak hiszpański lub francuski, natychmiast otworzysz cały inny procent populacji świata, z którym możesz wchodzić w interakcje. Podróżowanie w Twoim języku to świetny sposób na poznanie nowych ludzi i nawiązanie trwałych przyjaźni, a nawet znalezienie miłości…

Posiadanie więcej niż jednego języka otwiera także świat rozrywki – umiejętność zrozumienia międzynarodowej sztuki i literatury może naprawdę pomóc w docenieniu otaczającego nas świata.

 

Korzyści dla mózgu wynikające z nauki języka

 

Być może najważniejsza korzyść z nauki języka nie jest najbardziej znana. Według badań przeprowadzonych w Szwecji nauka języka powoduje wzrost obszarów mózgu związanych z pamięcią, a mianowicie kory mózgowej i hipokampa. Jak każdy mięsień w ciele, regularne ćwiczenia mózgu mogą uczynić go silniejszym i bardziej elastycznym.

Co więcej, zasugerowano, że nauka drugiego języka pomaga zapobiegać chorobom mózgu, takim jak demencja i choroba Alzheimera, a nawet może mieć głęboki wpływ na zdolność rozumienia muzyki.

https://www.optilingo.com/blog/general/brain-benefits-foreign-language-learning/

Nauka nowego języka nigdy nie była łatwiejsza. Liczba bezpłatnych narzędzi do nauki języków online jest tak zróżnicowana i dogłębna, że ​​brakuje Ci wymówek, aby być monojęzycznym w dzisiejszych czasach. Dlaczego nie sprawdzić, którego języka powinieneś się nauczyć?

Chcesz uczyć się języka? Skorzystaj z naszej oferty studiów językowych nastawionych na praktyczne umiejętności i szeroką wiedzę. Przejdź do naszego działu „Studia” lub wybierz jeden z kierunków widocznych w pasku po prawej stronie aby znaleźć idealny program nauki dla ciebie!

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID