Jak wysłać przesyłki do Anglii bezpiecznie i naprawdę tanio?

jak-wyslac-przesylki-do-anglii

Przesyłki kurierskie na trasie Polska-Anglia to codzienność w branży logistycznej. Ścisłe interesy między podmiotami z obu państw oraz liczna Polonia mieszkająca na Wyspach sprawiają, że cena przesyłki z Polski do Wielkiej Brytanii nabiera szczególnego znaczenia. Regularne analizowanie kosztów oraz wyszukanie najtańszej oferty przy zachowaniu jakości obsługi może przełożyć się na zaskakująco spore oszczędności. Jak sprawnie analizować cenniki i dostępność usług kurierskich do Anglii?

Dwie dekady po tym, jak na Wyspy Brytyjskie przeprowadziły się setki tysięcy Polaków – i w większości pozostały tam do dziś – Anglia, ale też Szkocja i Irlandia, są dziś naturalnym kierunkiem firm kurierskich. Paczki mają nie tylko charakter biznesowy; przesyłki w dużej mierze to również rzeczy osobiste – przekazywane np. od rodzin. Internet, Skype, Messenger i inne formy wirtualnego kontaktu nie rozwiążą wszystkiego – tym bardziej, że tysiące Polaków na Wyspach nadal chętnie robi zakupy w polskich sklepach internetowych i tradycyjnych z opcją wysyłki towaru do Anglii.

 

Przesyłki do Anglii – na co zwrócić uwagę?

 

Przede wszystkim warto zauważyć, jak zmienił się czas doręczenia przesyłek z Polski do Anglii. – W ostatnich latach wyraźnie widać było zmiany w tym względzie – zauważa Marek Richert z serwisu KurJerzy.pl, platformy do składania zamówień kurierskich online. O ile czas dostawy paczek do Anglii kiedyś sięgał kilku dni, wraz ze swoim rozwojem firmy kurierskie znacząco przyspieszyły terminy doręczeń. Efekt? Przesyłki docierają do odbiorców nawet po dwóch-trzech dniach od złożenia zamówienia. Zależy to oczywiście od indywidualnych cech przesyłki – lokalizacji odbiorcy czy jej gabarytów.

Istotna jest także forma transportu przesyłki do Anglii. Obecnie przesyłki kurierskie do Wielkiej Brytanii przekazywane są na dwa sposoby – w ramach transportu drogowego oraz lotniczego. Pierwsza opcja z założenia będzie dłuższa; wysyłka paczki samolotem pozwala skrócić czas doręczenia nawet do dwóch dni. Może jednak wiązać się z wyższym kosztem.

Ceny przesyłek do Anglii mogą pozytywnie zaskakiwać. 4-kilogramowa przesyłka o wymiarach 25x25x10 cm z Polski do Anglii będzie – jak pokazuje KurJerzy.pl – kosztować ok. 76,03 zł z uwzględnionym podatkiem VAT. Ciekawostką są natomiast różnice cenowe między dostawcami. Kwota ta – według stanu na maj 2020 r. – to cena UPS. Konkurencyjna marka, GLS, tę samą przesyłkę podjąć może za – to znów stan na maj 2020 r. – 94,18 zł. Różnice są więc bardzo duże – stąd tak ważne jest porównanie cen, jakie umożliwia internet bazujący na automatyzacji danych od firm kurierskich.

 

Wysyłasz przesyłkę? Zaplanuj ją z wyprzedzeniem

 

W efekcie, aby wysłać przesyłki do Anglii tanio – a jednocześnie mając pewność jakości obsługi – warto planować je z wyprzedzeniem. Platforma do składania zamówień online pozwala na realizację całej procedury znacznie wcześniej – np. dwa tygodnie przed planowanym terminem doręczenia. Zapewni więc porównanie cen i ewentualny wybór korzystniejszej – nawet jeśli transport miałby odbywać się drogą lądową, a nie samolotem. W ten sposób regularne wysyłanie przesyłek na Wyspy – składając je przez internet i według określonego planu – pozwala zmniejszyć koszty operacyjne nawet o kilkadziesiąt procent. W skali miesiąca czy roku skala oszczędności będzie zaskakująco wysoka.

 

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID