Obecność w mediach społecznościowych a poszukiwanie pracy

Obecność-w-mediach-społecznościowych-a-poszukiwanie-pracy

Czy na pewno zdajesz sobie sprawę, jak bardzo Twój wizerunek w Internecie i mediach społecznościowych wpływa na znalezienie pracy? Social Media są obecnie źródłem informacji o każdym z nas nie tylko dla bliższych lub dalszych znajomych, ale także dla pracodawców.

Pamiętaj, że to, jakie informacje potencjalny pracodawca może znaleźć o Tobie w Internecie może wpłynąć na jego decyzję o zatrudnieniu jeszcze zanim będziesz miał okazję zaprezentować swoją osobę podczas rozmowy rekrutacyjnej. Radzimy na co zwrócić szczególną uwagę, aby nie odpaść z rekrutacji jeszcze w przedbiegach, a co może Cię pozytywnie wyróżnić.

 

Wyszukaj siebie

 

Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że Twój potencjalny pracodawca wpisze Twoje imię i nazwisko w okienko wyszukiwarki. Czy na pewno wiesz co ukaże się jego oczom po kliknięciu w przycisk ‘szukaj’? Sprawdź to. Jeśli okaże się, że treści, które się pojawią nie są tym, czym chciałbyś się pochwalić – spróbuj je usunąć lub skorygować. Jeśli nie jest to możliwe, a Twoja kandydatura mimo to zainteresuje pracodawcę, będziesz mógł przygotować się na wyjaśnienie ewentualnych niewygodnych treści.

Pamiętaj, dobre przygotowanie do rozmowy jest bardzo ważne, a im mniej pytań będzie Cię w stanie zaskoczyć, tym lepiej wypadniesz w oczach osoby rekrutującej. Uwaga! Pamiętaj o tym, że pod danym hasłem oprócz treści kryją się również zdjęcia i filmy. Sprawdź wszystkie opcje wyszukiwania.

 

Media społecznościowe

 

Kolejnym krokiem jest analiza swoich profili w Social Mediach. Większość z nich, tak jak konto na Facebooku, daje możliwość wybierania treści, które wyświetlają się konkretnym osobom czy grupom osób oraz ustawienia konta publicznego i prywatnego. Pamiętaj o ustawieniach prywatności. Usuń lub przynajmniej ukryj to, co mogłoby Cię oddalić od zdobycia wymarzonej pracy. Ustaw konieczność zatwierdzania zdjęć lub postów, w których jesteś oznaczany przez innych, dzięki temu będziesz kontrolował to co pojawi się na Twoim profilu. Facebook daje obecnie wiele możliwości indywidualnych ustawień – wykorzystaj to i stwórz swój wizerunek, który zachęci pracodawcę do zatrudnienia właśnie Ciebie.
Uwaga! Nie oznacza to, że Twój profil musi być sztywny – bądź naturalny, ale wyeksponuj to co wartościowe i ciekawe a ukryj to co może zaszkodzić.

 

Co konkretnie powinniśmy ukrywać a co eksponować?

 

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, na jakie stanowisko się kandyduje, w jakiej branży oraz jaka osobowość będzie mile widziana w strukturach danej firmy. Każdy przypadek jest indywidualny. Jeśli jesteś początkującym dziennikarzem warto publikować swoje komentarze, wypowiedzi, relacje z wydarzeń, w szczególności jeśli cieszą się popularnością wśród odbiorców czy też skłaniają ich do ciekawych dyskusji.

Jeśli kandydujesz na stanowisko w zawodzie zaufania społecznego Twoje wypowiedzi i relacje z życia codziennego powinny być wyważone, unikaj infantylnych wpisów, które mogą nawet pozornie podważać Twoje kompetencje. Jeśli natomiast startujesz na stanowisko Social Media Managera nawet codzienne wpisy o tym co zjadłeś na śniadanie mogą być pożądane – ważne jeśli wzbudzają zaangażowanie innych.

 

Czy sam byś się zatrudnił?

 

Zadaj sobie to kluczowe pytanie już na samym początku poszukiwania pracy. Od tworzenia CV, poprzez Twój wizerunek w Internecie, aż po rozmowy kwalifikacyjne spróbuj popatrzeć na swoją osobę z perspektywy pracodawcy. Jeśli pracodawca szuka osoby łatwo nawiązującej kontakty, z pewnością nie pomoże Ci przynależność do grupy „Nie lubię ludzi” lub jeśli szuka osoby punktualnej i odpowiedzialnej lepiej zrezygnuj z publikowania na profilu publicznym zdjęć z całonocnej imprezy z niedzieli na poniedziałek.

Pamiętaj jednak, że coś co w jednym przypadku może być Twoją wadą w innym będzie zaletą. Wszystko zależy od rodzaju pracy jakiej szukasz. W przypadku rekrutacji na stanowisko Event Managera zdjęcia z częstych imprez i spotkań towarzyskich mogą być Twoim atutem, a informacja o tym, że wolisz spędzać piątkowe wieczory z książką pod ciepłym kocem dyskwalifikacją.

Umiejętne zarządzanie swoimi profilami w mediach społecznościowych może przynieść wiele korzyści, dlatego poświęć chwilę na ich uporządkowanie a Twoje szanse na zdobycie wymarzonej pracy z pewnością wzrosną.

Artykuł powstał we współpracy z portalem Velvetjobs.com wspierającym świadome poszukiwanie pracy.

Więcej porad dotyczących poszukiwania pracy znajdziecie na portalu w dziale Artykuły, a darmowe wzory CV po angielsku w dziale Wzory CV.

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID