TOEFL vs IELTS – Który test językowy powinienem zdać

TOEFL-vs-IELTS

Studia za granicą mogą wiązać się z pokonywaniem kilku przeszkód – niektóre z nich powstają, zanim jeszcze zaczniesz wysyłać aplikacje.

Jako obcokrajowiec mówiący po programie, który jest albo prowadzony w języku angielskim, albo prowadzony w kraju anglojęzycznym, Twój instytut prawdopodobnie będzie wymagać od ciebie udowodnienia znajomości języka angielskiego poprzez ustandaryzowany wynik testu.

Jeżeli uczelnie zagraniczne w które mierzysz nie mają preferencji co do tego, który test chcieliby, abyś zrobił, możesz zastanawiać się, co jest dla Ciebie odpowiednie – test TOEFL lub IELTS.

Oba są akceptowane przez tysiące instytutów na całym świecie, a miliony potencjalnych studentów wybierają jeden lub drugi każdego roku – ale który z nich wychodzi na wierzch, gdzie to naprawdę ma znaczenie?

 

Czym są oba egzaminy?

 

Egzamin TOEFL

Założony w 1964 roku przez ETS, największą na świecie organizację zajmującą się oceną i badaniami edukacyjnymi. Słynie z wysokich standardów jakości i uczciwości. Akceptowane przez ponad 10 000 uniwersytetów i innych instytucji na całym świecie, w tym Australię, Kanadę, Nową Zelandię, Wielką Brytanię, Stany Zjednoczone i całą Europę i Azję.

 

Egzamin IELTS

Założony w 1989 roku przez British Council, Cambridge English Language Assessment i IDP. Akceptowane przez szereg instytucji akademickich w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii i Kanadzie.

 

Jak i gdzie się zarejestrować?

 

Rejestracja na egzamin TOEFL

  • Zarezerwuj online lub za pośrednictwem oficjalnej aplikacji TOEFL® i podejdź do egzaminu z dowolnego miejsca na świecie.
  • Istnieje 4500 lokalizacji testowych TOEFL w 165 krajach.
  • Znajdź test łatwo dzięki wyszukiwarce online centrum testowego obsługiwanej przez Google Maps.
  • Cena testu TOEFL iBT różni się w zależności od kraju od 180 USD do 300 USD. W większości krajów jest dostępny za mniej niż 200 USD.
  • Test TOEFL iBT jest oferowany ponad 50 razy w roku.          

              

Rejestracja na egzamin IELTS

  • Złóż wniosek online, telefonicznie lub pocztą.
  • Istnieje 1200 lokalizacji testowych IELTS w 140 krajach.
  • Testy oferowane są do 4 razy w miesiącu, do 48 razy w roku.
  • kosztuje zwykle około 225 USD, choć cena może się różnić w zależności od lokalizacji centrum testowego.

 

W jakiej formie odbywa się egzamin?

 

Forma egzaminu TOEFL

  • Test TOEFL iBT jest całkowicie komputerowy.
  • Pytania testowe łączą umiejętności czytania, słuchania, mówienia i pisania, tak jak uczniowie w prawdziwej klasie. To podejście:
  • Replikuje angielski akademicki używany w życiu uniwersyteckim i klasowym
  • Przygotowuje cię do rozpoczęcia studiów akademickich
  • Dowodzi, że posiadasz umiejętności w języku angielskim potrzebne do odniesienia sukcesu
  • Wykonanie testu na komputerze pozwala zaoszczędzić czas na pisanie i skupić się na osiągnięciu wyższego wyniku.

 

Forma egzaminu IELTS

  • IELTS jest w formie papierowej, a w niektórych krajach dostępny jest test komputerowy.
  • IELTS wymaga od uczestników odpowiedzi na szereg różnych rodzajów pytań, takich jak krótka odpowiedź, wypełnianie luk i zadania esejowe.
  • Część ustna IELTS obejmuje rzeczywistą rozmowę twarzą w twarz z egzaminatorem.
  • W zależności od preferencji może to być znacznie bardziej stresujące lub bardziej naturalne doświadczenie w porównaniu do egzaminu wyłącznie komputerowego.

                                  

Jak długo trwają testy?

 

Jak długo trwa egzamin TOEFL?

Możesz przejść test TOEFL iBT w ciągu 3 godzin, tylko w jednej sesji.

  • Czytanie (52-74 minuty)
  • Słuchanie (41-57 minut)
  • Mówienie (17 minut)
  • Pisanie (50 minut)

Możesz powtórzyć test nieograniczoną liczbę razy, ale nie więcej niż raz na 12 dni.

 

Jak długo trwa egzamin IELTS?

Możesz wziąć IELTS w 2 godziny i 45 minut – ale egzamin ustny odbywa się w innym dniu.

  • Pisanie (60 minut)
  • Czytanie (60 minut)
  • Słuchanie (30 minut)
  • Mówienie (14 minut)

 

Jak działa ocenianie tych egzaminów?

 

Ocenianie w egzaminie TOEFL

 

Test TOEFL optymalizuje ocenę poprzez połączenie sztucznej inteligencji (AI) i ludzkich mierników.  Wszystkie oceny są przeprowadzane za pośrednictwem scentralizowanej sieci oceniania online, aby zapewnić dokładność i uczciwość. Połączenie sztucznej inteligencji i oceny odpowiedzi mówców i pisarzy przez ludzi zapewnia niezrównaną dokładność i niezawodność.

W sekcji z najważniejszymi przemówieniami korzysta wielu oceniających, którzy nie są świadomi tożsamości studenta, usuwając uprzedzenia, które mogą wystąpić w rozmowie twarzą w twarz z jednym oceniającym.

 

Ocenianie w egzaminie IELTS

 

Test w formie papierowej jest oceniany przez człowieka egzaminatora. Większość testów komputerowych jest oceniana cyfrowo. Jeśli podejdziesz do egzaminu w formie papierowej, musisz upewnić się, że odręczne odpowiedzi są czytelne i łatwe do zrozumienia. Niejasny charakter pisma może być źle zrozumiany przez egzaminatora. Zarówno w teście papierowym, jak i komputerowym sekcja mówiona jest oceniana tylko przez jednego egzaminatora, więc twój wynik może zależeć od tego, czy w pełni rozumieją twój akcent.

 

Co zyskam zdając te egzaminy?

 

Co daje certyfikacja TOEFL?

  • Akceptowane przez ponad 10 000 organizacji na całym świecie, w tym ponad 5000 instytucji amerykańskich
  • 90% ankietowanych egzaminów TOEFL dostało się na uniwersytet pierwszego lub drugiego wyboru.

Ze względu na reputację testu TOEFL i wysokie standardy, wyniki testu TOEFL pomagają uczniom wyróżnić się i pokazać szkołom, że mają tę wyjątkową specjalność, którą trzeba mieć, aby była świetna. Zawiadomienie uniwersytetów.

 

Co daje certyfikacja IELTS?

  • Akceptowane przez tysiące organizacji na całym świecie, w tym ponad 3000 amerykańskich instytucji

IELTS jest uznawany przez uniwersytety i pracodawców w wielu krajach, w tym w Australii, Kanadzie, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii i USA. Jest również uznawany przez organizacje zawodowe, organy imigracyjne i inne agencje rządowe.

 

Jeżeli szukasz profesjonalnego przygotowania do egzaminu IELTS to dobrze trafiłeś. Sprawdź nasza ofertę na https://lepszastronawiedzy.pl/sklep/przygotowanie-do-egzaminu-ielts/

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID