Ogólne zasady
Zasady korzystania z platformy MS Teams
- Wszyscy użytkownicy platformy pracują wyłącznie w zespołach (grupach z planu) utworzonych przez administratora.
- Zajęcia/Zaproszenia do zajęć tworzone są na bieżąco – nie wcześniej niż 7 dni, nie później niż 2 dni przed zajęciami.
- Każdy Prowadzący ma osobny zespół do każdego przedmiotu, widoczny w zakładce zespoły.
- Studenci maja zablokowaną możliwość tworzenia zespołów, jak również używania emotikonek i naklejek.
- Zespoły i wszystkie materiały umieszczone w zespołach istnieją do końca roku akademickiego, potem są archiwizowane.
- W każdym zespole jest kanał ogólny, w którym odbywają się zajęcia.
- Praca w grupach (np. dwuosobowych) odbywa się w kanałach, które może zakładać Prowadzący zajęcia lub – na jego życzenie – administrator. Więcej w poradniku video.
- Wszystkie ogłoszenia, informacje i inne należy umieszczać w kanale głównym zespołu i powiązanych kartach zespołu.
- Można używać również wszystkich dodatkowych aplikacji i plug-in-ów np. wtyczki do zoom.
- Na uzasadnione zapotrzebowanie można założyć inne zespoły – prosimy o kontakt przez (wymaga konta uczelnianego w Office 365)
- Każdy użytkownik zobowiązany jest korzystać tylko z swojego konta uczelnianego.
- Każdy może posiadać dowolna ilość kont w innej organizacji/szkole wystarczy przelogować się na inne konto.
- Jeżeli nie pamiętasz hasła użyj funkcji przypomnij hasło – na telefon lub dodatkowy adres e-mail który ustawiłeś podczas pierwszej aktywacji konta.
- Jeśli zapomniałeś loginu lub hasła i nie masz ustawionego adresu lub telefonu do odzyskiwania hasła (bo zapomniałeś hasła, a konto już masz), skontaktuj się przez formularz – wyślemy hasło na adres podany w formularzu po weryfikacji e-maila w dziekanacie.
- Do naniesienia zmian w organizacji ( nowi uczestnicy, zmiany grup lub inne, potrzebujemy czasu, platforma Microsoft Teams ma na to do 48 godzin. Prosimy o zgłaszanie zmian odpowiednio wcześniej. Zdarza się, iż bezpośrednia pomoc nie jest możliwa z powodu opóźnienia nawet do 2 dni w aktualizacji danych przez platformę.
- Widzicie coś, co Was niepokoi? Reagujcie i informujcie o tym wykładowcę lub administratora przez formularz.
Warunki techniczne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania aplikacji Teams
- Zalecanym sposobem uczestnictwa jest oficjalny program Micosoft Teams pod Windows, Linux lub urządzenie mobilne do ściągnięcia z oficjalnej strony link
- Zalecaną przeglądarką jest Microsoft Edge, jeśli nie możemy zainstalować oficjalnego programu.
- Microsoft Teams na przeglądarce działa wolniej i trzeba ręcznie przyznawać uprawnienia do kamery i mikrofonu, co może powodować kłopoty w działaniu.
- Zalecane jest posiadanie PC lub laptopa z mikrofonem, głośnikami i kamerą lub przynajmniej słuchawek z mikrofonem (w ten sposób nie przeszkadzamy innym i eliminujemy pogłos) Urządzenie audio może powodować echo
- Inwestycja w dobrej jakości mikrofon, słuchawki znacząco poprawia jakość dźwięku.
- Na starszych komputerach Microsoft Teams może działać wolniej – zwłaszcza jeśli dużo uczestników wysyła obraz i dźwięk, program jest wyraźnie szybszy niż przeglądarka. Wszystkie dodatkowe efekty/tła zwalniają program, gdyż korzystają z mocy procesora.
- Jeśli mamy starszy/wolniejszy komputer należy wyłączyć wszystkie dodatkowe programy obciążajcie system w trakcie pracy
- Najprostszym sposobem poprawienia szybkości działania jest:
- Reinstalacja i wyczyszczenie komputera (jednorazowe działanie).
- Wyłączanie innych programów podczas pracy (cykliczne).
- Nieużywanie darmowych antywirusów (zalecamy używanie antywirusa systemowego).
- Wymiana dysku HDD na SSD w przypadku starszych komputerów (od 150 zł za dysk ) bez wymiany komputera (jednorazowe działanie).
Przed zajęciami:
- Spotkania on-line rozpoczynają i kończą prowadzący wykładowcy, zgodnie z planem zajęć z dziekanatu udostępnionym w Wirtualnym Dziekanacie.
- Przed każdymi zajęciami wyłącz wszystkie aplikacje, gry, portale, które masz otwarte na swoim urządzeniu. To, co dzieje się w tle może Cię po prostu rozpraszać i przeszkadzać w uczestnictwie w zajęciach.
- Zadbaj o to, by w pomieszczeniu, gdzie jesteś, było cicho.
- Zadbaj w przypadku kamery o jasne, nierozpraszające tło (Okno z słońcem za plecami lub światło w kamerę jest złym pomysłem)
- Biorąc udział w zajęciach usiądź przy biurku lub stole w taki sposób, aby uniknąć wad postawy, długotrwałe zajmowanie jednej pozycji jest męczące.
- Punktualnie usiądź kilka minut przed zajęciami przed włączonym komputerem/tabletem/telefonem i zaloguj się do aplikacji.
- Sprawdź mikrofon i kamerę, a także dźwięk.
- Przed zajęciami skorzystaj z toalety. W trakcie zajęć nie ma przerw.
W trakcie zajęć:
- Słuchaj tego, co mówi wykładowca. Nie mów, gdy mówi inny uczestnik, bo robi się hałas.
- Możesz otworzyć z boku konwersację (czat) i zapisywać pytania. Ale nie zaśmiecaj też czatu odzywaniem się do innych na temat nie związany z zajęciami.
- Głos na zajęciach zabieramy po kolei i w odpowiedzi na prośbę prowadzącego.
- W celu zabrania głosu, student zgłasza na czacie chęć wypowiedzi. Wtedy wykładowca przerywa lub kończy swoją wypowiedź i wyraźnie udziela głosu studentowi, który się zgłosił. Pozostali uczestnicy słuchają wypowiedzi.
- Ekrany to teraz nasza sala online – podobnie jak na zajęciach, również tutaj NIE odzywaj się do nikogo wulgarnie, nie wyśmiewaj innych, nie krytykuj, nie obrażaj.
- Zachowaj kulturę osobistą – w mowie i w piśmie. (Dzień dobry. Cześć. Proszę powtórzyć. Potrzebuję pomocy. Czy mogę…?)
- Nie wolno w czasie zajęć online wyłączać mikrofonów innym uczestnikom, komentować wypowiedzi, zakłócać toku zajęć.
- Zajęć nie wolno nagrywać, fotografować, robić print screenów i upubliczniać. Złamanie tej ważnej zasady wiąże się nie tylko wykluczeniem z zajęć, ale też z konsekwencjami prawnymi.
- Zajęcia online wymagają od nas wszystkich skupienia. Szanujmy swój czas i koncentrujmy się na tym, co dzieje się na zajęciach. Jeśli zajęcia będą zakłócane, Prowadzący może wyciszać zespół i dać dostęp do mikrofonu tylko wskazanym studentom.