W Dialogu Języków i Kultur
SZANOWNI PAŃSTWO!
Zapraszamy serdecznie do lektury szóstego już tomu w serii W dialogu języków i kultur, na który składają się poddane surowej ocenie recenzentów prace naukowe, powstałe w oparciu o referaty zaprezentowane na konferencji, która odbyła się w dniach 1-2 czerwca 2017 roku. Organizowane przez Lingwistyczną Szkołę Wyższą w Warszawie konferencje stały się już swego rodzaju tradycją. Stanowią one niepodważalny dowód naukowej żywotności naszej uczelni, która już prawie dwie dekady kształci kolejne roczniki absolwentów anglistyki, germanistyki i rusycystyki w zakresie językoznawstwa, kultury i literatury, z kolejnymi latami rozszerzając ofertę dydaktyczną skierowaną zarówno do maturzystów, jak i osób zainteresowanych uzupełnianiem swego wykształcenia na studiach podyplomowych. Pomyślane początkowo jako możliwość zaprezentowania dorobku naukowego adresowana przede wszystkim do pracowników uczelni, nasze konferencje rozrosły się, z czasem przyciągając także badaczy nie tylko spoza Warszawy, ale również z zagranicznych ośrodków akademickich.
Niniejszy tom, jak i pięć poprzednich, dowodzi różnorodności zainteresowań uczestników. Hasło naszej konferencji traktują oni szeroko, wpisując w nie zarówno różnorodną tematykę jak i metodologię badań. Autorzy wyszli daleko poza języki i kultury angielską, niemiecką i rosyjską, które są przedmiotem studiów na naszej uczelni.
Zaprezentowane w publikacji artykuły i szkice są przyczynkiem do promowania rozwoju naukowego studentów oraz młodych pracowników naukowych uczelni wyższych. Monografia ta ma na celu stworzenie forum interdyscyplinarnej dyskusji oraz prezentacji badań i osiągnięć naukowych z wielorakich dziedzin wiedzy, w kontekście ich wieloaspektowości, złożoności i współzależności. Interdyscyplinarny dialog naukowców i praktyków, wspierany głosem znanych i uznanych badaczy, jest próbą nakreślenia nowych zdobyczy oraz realnych perspektyw rozwoju nauki w kolejnych dekadach XXI wieku. Umożliwi to, mamy nadzieję, uzyskanie wglądu w stan współczesnej nauki rozwijanej w ośrodkach akademickich w Polsce i za granicą, a także posłuży wymianie poglądów, osiągnięć i doświadczeń naukowych.
Jan Franciszek NOSOWICZ
Anna JAROCH
grudzień 2017 roku
Zapraszamy serdecznie do lektury szóstego już tomu w serii W dialogu języków i kultur, na który składają się poddane surowej ocenie recenzentów prace naukowe, powstałe w oparciu o referaty zaprezentowane na konferencji, która odbyła się w dniach 1-2 czerwca 2017 roku. Organizowane przez Lingwistyczną Szkołę Wyższą w Warszawie konferencje stały się już swego rodzaju tradycją. Stanowią one niepodważalny dowód naukowej żywotności naszej uczelni, która już prawie dwie dekady kształci kolejne roczniki absolwentów anglistyki, germanistyki i rusycystyki w zakresie językoznawstwa, kultury i literatury, z kolejnymi latami rozszerzając ofertę dydaktyczną skierowaną zarówno do maturzystów, jak i osób zainteresowanych uzupełnianiem swego wykształcenia na studiach podyplomowych. Pomyślane początkowo jako możliwość zaprezentowania dorobku naukowego adresowana przede wszystkim do pracowników uczelni, nasze konferencje rozrosły się, z czasem przyciągając także badaczy nie tylko spoza Warszawy, ale również z zagranicznych ośrodków akademickich.
Niniejszy tom, jak i pięć poprzednich, dowodzi różnorodności zainteresowań uczestników. Hasło naszej konferencji traktują oni szeroko, wpisując w nie zarówno różnorodną tematykę jak i metodologię badań. Autorzy wyszli daleko poza języki i kultury angielską, niemiecką i rosyjską, które są przedmiotem studiów na naszej uczelni.
Zaprezentowane w publikacji artykuły i szkice są przyczynkiem do promowania rozwoju naukowego studentów oraz młodych pracowników naukowych uczelni wyższych. Monografia ta ma na celu stworzenie forum interdyscyplinarnej dyskusji oraz prezentacji badań i osiągnięć naukowych z wielorakich dziedzin wiedzy, w kontekście ich wieloaspektowości, złożoności i współzależności. Interdyscyplinarny dialog naukowców i praktyków, wspierany głosem znanych i uznanych badaczy, jest próbą nakreślenia nowych zdobyczy oraz realnych perspektyw rozwoju nauki w kolejnych dekadach XXI wieku. Umożliwi to, mamy nadzieję, uzyskanie wglądu w stan współczesnej nauki rozwijanej w ośrodkach akademickich w Polsce i za granicą, a także posłuży wymianie poglądów, osiągnięć i doświadczeń naukowych.
Jan Franciszek NOSOWICZ
Anna JAROCH
grudzień 2017 roku