Na co zwrócić uwagę szykując się na Work&Travel w USA?

work-and-travel

Praca wakacyjna w Stanach Zjednoczonych to doskonałe rozwiązanie np. dla studentów, którzy chcą wykorzystać długą przerwę między semestrami. Jakie są korzyści takiego wyjazdu oraz jak przygotować się do Work&Travel?

Zalety pracy wakacyjnej w USA to nie tylko sama możliwość zarobków – tym bardziej, że wobec umocnionej wartości dolara wobec złotego, opcja taka staje się szczególnie korzystna. Warto na wyjazd do Stanów Zjednoczonych na lato spojrzeć jeszcze przez pryzmat innych korzyści. Work & Travel to również:

  • możliwość naturalnego kontaktu z językiem angielskim (i to w specyficznej wersji z amerykańskim zabarwieniem)
  • przygoda turystyczna: lokalizacje obejmują często bardzo atrakcyjne miejsca
  • okazja do kontaktów, które mogą zaowocować dłuższym zaproszeniem do pracy w USA.

Wyjazd na Work&Travel i ewentualne późniejsze pozostanie w Stanach Zjednoczonych jest tym łatwiejsze, że Polacy są za oceanem bardzo dobrze postrzegani. Efektem tego jest m.in. rezygnacja z wiz, które były dotychczas standardem w przypadku lotów do USA.

 

Na co zwrócić uwagę planując Work&Travel w USA?

 

Podstawową kwestią są kryteria dla osób planujących studencką – najczęściej – przygodę za oceanem. Aby wylecieć na Work&Travel trzeba mieć ukończone 18 lat – oczywiście zgodnie ze stanem na czas podróży. Innym warunkiem jest znajomość języka angielskiego. Nie jest wymagana błyskotliwa komunikacja w języku Szekspira – tym bardziej, że w USA bardziej przyda się typowy slang ulic Nowego Jorku – ale bez ogólnego zrozumienia i swobodnej wypowiedzi, trudno będzie o podjęcie dobrej wakacyjnej pracy.

Trzymiesięczne wyjazdy organizowane są przez organizacje, które współpracują m.in. z pracodawcami i uczelniami. W ten sposób stają się pośrednikami pomiędzy stronami. Należy jednak zwrócić uwagę na to, by dane biuro zapraszające na Camp&Travel miało udokumentowaną historię – nie warto ufać podmiotom, które nie mają doświadczenia w obsłudze takich wyjazdów.

 

Logistyka podczas Work&Travel

 

Szczegółowe kwestie wylotu oraz tego, co zabrać na wyjazd do pracy do USA są zawsze indywidualizowane. Wynikają m.in. z:

  • lokalizacji – inne są wymagania w Minnesocie, a inne w Kalifornii
  • specyfiki pracy – np. tego, czy będzie związana z mobilnością i przejazdami
  • czasu pobytu w Stanach Zjednoczonych.

3-miesięczny wyjazd nie oznacza, że należy pakować możliwie najwięcej rzeczy. Ceny przesyłek do Stanów Zjednoczonych znacząco spadły. Nic nie stoi więc na szkodzie, by paczka do USA z dodatkowym wyposażeniem czy odzieżą została wysłana nieco później. Warto w tym przypadku skorzystać z platformy do składania zamówień na usługi kurierskie do Stanów Zjednoczonych. Tak działa serwis KurJerzy.pl – całą procedurę wraz z opłatą można przeprowadzić przez internet. Trwa zaledwie kilka minut.

Work&Travel, czyli wymiana kulturowa

Same wyjazdy do USA łączące pracę i podróż to już wieloletnia tradycja. Tego typu programy wymiany kulturowej organizowane są w Stanach Zjednoczonych od ponad półwiecza. Odbywają się pod nadzorem Departamentu Stanu. Szczególnie popularnym wariantem jest Camp America – program stworzony przez Amerykański Instytut Studiów Zagranicznych. W założeniach ma stanowić nie tylko formułę umożliwiającą podjęcie tymczasowej pracy w USA, ale przede wszystkim szerszy kontakt z amerykańską codziennością, stylem życia i kulturą.

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID