Jak szybko uczyć się języków obcych?

jakszybkouczycsiejezykowobcych1

Od zawsze marzysz o opanowaniu języka obcego? A może podstawy masz już za sobą, ale nieutrwalane treści powoli odchodzą w niepamięć? Nie da się ukryć, że języki obce przydają się zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Poznaj kilka sposób na skuteczną naukę!

Planowanie

Nieudane próby opanowania języka obcego mogą sprawić, że zniechęcony odłożysz ten plan na bok i już nigdy do niego nie wrócisz. Co zrobić, żeby nie stracić motywacji i dotrzeć do celu? Po pierwsze, wyznaczyć sobie ten cel. Ogólniki są dla mózgu zbyt abstrakcyjne, dlatego warto konkretnie określić, co usatysfakcjonuje Cię na początek. To może być zdanie egzaminu i otrzymanie certyfikatu albo przeprowadzenie pierwszej konwersacji w obcym języku. Wybierz cel, który będzie dla Ciebie największą motywacją. Pamiętaj jednak, żeby na początek nie był on zbyt wygórowany. Presja negatywnie wpływa na chęci.

 

Systematyczność

 

Niestety, bez pracy mnie ma kołaczy. Nie da się opanować obcego języka, jeśli nie będzie się systematycznie wkładać wysiłku w zapamiętywanie kolejnych słówek oraz konstrukcji gramatycznych. Lepiej jest uczyć się krócej, ale częściej. W ten sposób mniejsze partie materiału będą przez Ciebie lepiej zapamiętane.

jakszybkouczycsiejezykowobcych2

Nowe technologie

 

W nauce języka bardzo pomocny okazuje się być telefon komórkowy. Warto zainwestować w nowoczesny smartfon, taki jak HTC U11, który zapewni Ci dostęp do najnowszych aplikacji do nauki języka. Godne polecenia są Duolingo, Busuu, SuperMemo. Te programy wykorzystują interaktywne metody sprawiając, że nauka jest dużo przyjemniejsza i szybsza. Sprawne przyswajanie wiedzy umożliwiają także cyfrowe fiszki, filmy oraz nagrania audio od native speakerów. Jeśli poczujesz się już w miarę pewnie, możesz skorzystać z aplikacji Hello Talk Learn stworzonej z myślą o osobach, które chciałyby porozmawiać z ludźmi z całego świata. To niesamowita okazja, żeby sprawdzić swoje umiejętności, szybko korygować błędy i polepszać wymowę.

 

Zanurzenie się w języku

 

Z pewnością słyszałeś o kimś, kto wyjechał za granicę i po kilku miesiącach potrafił już tworzyć płynne wypowiedzi w obcym języku? Dlaczego nauka w domu często wydaje się być dużo mniej efektywna? Dzieje się tak dlatego, że nie osłuchujesz się wystarczająco dużo z danym językiem. Jeśli zależy Ci na tempie oraz wyrobieniu sobie dobrego akcentu, powinieneś dosłownie otoczyć się językiem, którego próbujesz się nauczyć. Oglądaj filmy w oryginalnej wersji, słuchaj muzyki lub lokalnego radia. Zacznij śledzić w mediach społecznościowych osoby pochodzące z danego kraju. Ta metoda ma jeszcze jedną ogromną zaletę. Obcowanie z żywym językiem pozwala na zapoznanie się z potocznymi i slangowymi stwierdzeniami, których często nie można znaleźć na łamach podręczników.

jakszybkouczycsiejezykowobcych3

 

Wychodź ze strefy komfortu

 

To normalne, że na początku drogi czujesz się niepewnie. Pamiętaj, że w nauce języka najważniejsze jest to, żeby nie bać się popełniać błędów i wykorzystywać każdą okazję do szlifowania swoich umiejętności. Im częściej zaczniesz wychodzić ze strefy komfortu, tym szybciej opanujesz język.

ZAŁĄCZNIKI

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID