Jak uczyć się słówek z języka obcego?

Jak-uczyć-się-słówek-z-języka-obcego

Umiejętność posługiwania się płynnym językiem obcym można posiąść wyłącznie przez regularną naukę. Pomijając zawiłości gramatyczne, jedną z największych trudności jest zapamiętywanie nowo poznanego słownictwa. Na szczęście istnieją skuteczne metody na poszerzenie zakresu swojej wiedzy, które pozwolą na sprawną komunikację z każdym obcokrajowcem.

 

We współpracy z telefonem

 

Istnieje mnóstwo aplikacji na smartfona, które wspomagają naukę słówek w języku obcym czy umożliwiają naukę z plików audio (sprawdź kursy audio z fiszki.pl). Wiele z nich posiada szereg użytecznych funkcji, dzięki którym można samodzielnie stworzyć listę trudnych do zapamiętania fraz, a które aplikacja będzie systematycznie przypominać. Zaletą korzystania z aplikacji jest możliwość usłyszenia prawidłowej wymowy. Dzięki temu słownictwo przyswajane jest od razu w poprawnej formie i z oryginalnym akcentem. 

 

Metoda „na studenta”

 

Absolwenci filologii do dziś uważają, że ręczne przepisywanie nowych słówek pozwala na ich skuteczne utrwalenie. Do dziś bardzo popularne jest tworzenie list tematycznych, gdzie oprócz znaczenia danego słowa wpisuje się także jego poprawną wymowę. Podczas powtórek warto każde słowo wymawiać na głos i sprawdzać, czy w oryginale rzeczywiście brzmią tak samo. W większości języków obcych słówka wypowiada się inaczej, niż zapisuje. Powtarzanie ich aż do perfekcji pozwoli uniknąć nieporozumień wynikających z nieprawidłowej wymowy, czy zjedzonej końcówki.

 

Fiszki

 

Jest to metoda polecana przez wykładowców uczelni wyższych. Skuteczna nauka z fiszek możliwa jest zarówno wśród dzieci, jak i dorosłych. Fiszki to kartoniki w kształcie kart kredytowych, które na jednej stronie mają wyraz lub frazę, a na drugiej tłumaczenie na język docelowy. Niekiedy wyrazy w języku ojczystym zastępowane są rysunkami, co dodatkowo ułatwia naukę osobom będącym wzrokowcami.

Fiszki pozwalają nie tylko na naukę pojedynczych zwrotów. Zaawansowanym uczniom poleca się również tę formę nauki przy zapamiętywaniu idiomów czy czasowników frazowych, które stanowią trudność wśród większości studentów.

fiszki-baner

Mówi się, że nieużywany język zanika. Tak samo jest z powtarzaniem zwrotów w języku obcym. Fiszki to trwałe materiały, które nawet po latach stanowią równie efektywną pomoc w dalszej nauce języka.

 

Piosenki, filmy i seriale

 

Oglądanie programów z oryginalnym lektorem czy słuchanie ulubionych piosenek to świetny sprawdzian na znajomość słownictwa. Można dzięki temu przekonać się, jak bardzo rozwinięte są umiejętności wyłapywania słów z kontekstu. Chcąc dowiedzieć się, czego dotyczy tekst, niejednokrotnie trzeba będzie zajrzeć do słownika w poszukiwaniu nieznanych słów. Szczególnie łatwo o nowe frazy w przypadku piosenek. Często powtarzane, ulubione melodie pozostają w głowie, niepostrzeżenie powiększając zasób słownictwa. Chcąc upewnić się co do znajomości poznanych haseł, dobrą metodą jest stworzenie kilku zdań z ich użyciem. Efektywna nauka słówek może być też świetną zabawą – im śmieszniejsze zdania, tym lepsze efekty!

ZAŁĄCZNIKI

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID