Kiedy używać kursywy w języku Angielskim?

Kiedy używać kursywy w języku Angielskim?

Oto coś wyjątkowego we współczesnym życiu. Piszesz e-maila, esej lub pracę semestralną i chcesz zwrócić uwagę na tytuł, frazę lub inny element w treści swojej pracy. Czy powinieneś używać kursywy?

Nigdy nie musiałbyś o tym myśleć 25 lat temu, ponieważ nie było sposobu na wprowadzenie kursywy do codziennego pisania. Gdyby była to praca zawodowa, jak na przykład książka lub czasopismo, odpowiedzialność za tę decyzję spadłaby na redaktora. Albo wtedy tytuły książek byłyby podkreślane. Teraz, w lewym górnym rogu ekranu głównego programu Microsoft Word, możesz po prostu kliknąć ikonę i, voila, natychmiastową kursywę. Pozostaje jednak pytanie. Jaka jest właściwa procedura używania kursywy?

Angielski przewodnik po stylu i gramatyce ma zasady dotyczące wszystkiego. Są to akceptowane, znormalizowane procedury pisania i redagowania dowolnej kompozycji w języku angielskim. Oczywiście, ponieważ mówimy o języku angielskim, między ekspertami są pewne nieporozumienia. Dotyczy to również zasad dotyczących używania kursywy. Ale w większości sytuacji panuje ogólna zgoda. Zacznijmy od podstaw.

 

Kiedy używać kursywy w angielskim?

 

  • Używaj kursywy tytułów publikacji i dłuższych przedsięwzięć literackich i artystycznych.
  • Zastosuj kursywę do wszystkich obcych słów i wyrażeń.
  • Używaj kursywy nazw określonych statków, samolotów i pojazdów.
  • Słowa pisane kursywą dla znacznego podkreślenia
  • Pojedyncze litery zaznaczaj kursywą.

 

Na przykład:

Krytykom telewizyjnym bardzo spodobał się nowy sezon serialu Netflix, Dark.

TV critics loved Netflix’s new season of Darkness.

Ulubionym powiedzeniem jego dziadka Henryka było: Baba z wozu, koniom lżej!

His grandfather Henryk’s favorite saying was: good riddance to bad rubbish!

Mój brat służył na pokładzie U.S.S. Bolivar.

My brother served aboard the U.S.S. Bolivar.

Może to dobra szarlotka, ale to nie jest szarlotka mojej mamy!

Maybe it’s a good apple pie, but it’s not my mom’s apple pie!

Moje miejsce jest w rzędzie BB.

My seat is in row BB.

 

Kiedy unikać kursywy w angielskim?

 

  • Nie używaj kursywy w przypadku serii książek lub filmów.

Większość ludzi zgadza się, że pierwsze trzy filmy o Jamesie Bondzie należą do najlepszych.

Most people agree that the first three James Bond films are among the best.

  • Nie używaj kursywy w przypadku krótszych tytułów, takich jak wiersze lub tytuły rozdziałów.

Wiersz Johna Donne’a „Pchła” można znaleźć w tomie Wielkich poetów XVII wieku.

John Donne’s poem “The Flea” can be found in the volume of Great Seventeenth-Century Poets.

Największym obszarem sporu są tytuły książek. Chicago Manual of Style i AP Style Guide są w sprzeczności z tą kwestią od wielu lat i znajdziesz ludzi, którzy okazują wierność jednej lub drugiej szkole. Często nie ma żadnego kompromisu, a już na pewno żadnego, jeśli chodzi o tytuły. Szkoła z Chicago preferuje pisanie kursywą tytułów, AP nie. Niezależnie od tego, którą stronę wybierzesz,  bądź konsekwentny.

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID