Jak wygląda praca copywritera w e-commerce?

Jak-wygląda-praca-copywritera-w-e-commerce

Copywritting w e-commerce

 

Jeżeli jesteś mocno związany z lingwistyką i chciałbyś wiązać z tym swoją przyszłość to dobrze wiesz, że taka praca jest naprawdę świetna. Możliwości są ogromne – jedną z nich jest na pewno copywritting. Co to w ogóle jest i jak można czerpać z tego dochód? Nie każda osoba zarabiająca w Internecie to znany YouTuber, właściciel sklepu internetowego czy duży przedsiębiorca. W tej branży jest wiele osób, które pracują „po cichu”, bardzo często w zaciszu własnego domu wykonując przeróżne prace dla swoich klientów. Grafik komputerowy obrabia zdjęcia, przygotowuje infografiki, tworzy cały layout strony. Marketingowiec dba o wizerunek klienta tworząc przyjazną strukturę strony oraz dba o sprzedaż. A coppywirtter? Zajmuje się właśnie uzupełnianiem witryn, sklepów i platform w jakościowe treści, które są dostosowane do wyszukiwarek (tzw. Zoptymalizowane pod kątem SEO), wartościowe oraz zachęcające klienta/czytelnika do tego, aby pozostał na witrynie jak najdłużej.

 

Wady i zalety pracy jako Copywritter

 

W zależności od tego czy chcesz pracować jako wolny freelancer czy jako pracownik dużej korporacji piśmienniczej wady i zalety są od siebie zupełnie różne. Bardzo dużym plusem pracy jako „wolny elektron” są dosyć oczywiste: praca według własnego harmonogramu, piszesz ile chcesz (im więcej projektów ukończysz, tym więcej zarobisz), pracujesz w dogodnym dla siebie godzinach – nie jest już problemem wyjście do dentysty o 14:00, czy wolny piątek aby wyjść ze znajomymi. Kolejnym atutem jest na pewno praca w domowym zaciszu, brak porannych korków przy dojazdach do pracy. Praca w trybie online polega na tym, że zarabiasz tylko i wyłącznie na siebie. Jeżeli zdecydujesz się na prace w dużej agencji musisz liczyć się z tym, że możliwość odrzucenia jakichkolwiek projektów jest raczej nikła, ponieważ będą one narzucane z góry.

 

Zalety pracy jako freelancer:

 

  •  Brak pitchingu – robisz tyle ile chcesz
  • Pracujesz nad projektami, które wydają Ci się najciekawsze
  • Zazwyczaj mniejsze, prostsze projekty, które będą dużo lepiej płatne

Wady:

 

  • Duża konkurencyjność na rynku – kto pierwszy ten lepszy
  • Praca nie zawsze znajduje się od razu – zdarza się miesiąc w którym nie jesteś w stanie dopiąć wszystkich projektów, a następnie trafisz na miesiąc „posuchy”
  • Większa odpowiedzialność za projekt

 

Podstawy do zostania Copywriterem – od czego zacząć?

 

Copywriting  to nic innego jak tworzenie treści dla klienta zarówno w Internecie jak i w tradycyjnej prasie. Celem w niemal każdym przypadku pracy w projekcie e-commerce jest promocja i marketing. Zaczynając od zlecenia na uzupełnienie tradycyjnej zakładki na stronie „o nas” przez kompletną reklamę sprzedaży produktu czy usługi, aż po opisy kategorii, produktów czy tekst na stronę główną czy wpisy na bloga, facebook’a czy Instagram’a. Aby zostać naprawdę dobrym i rozchwytywanym copywriterem w sektorze e-commerce należy posiadać kilka umiejętności. Jakich?

 

  • Kompetencja języka w jakim piszesz ( Jako czytelnik bloga na stronie lingistyka.edu.pl zakładamy, że taką wiedzę posiadasz!)
  • Twoje pióro posiada harmonie, poczucie estetyki i marketingowe wyczucie
  • Znajomość pracy z SEO

 

Kompetencja językowa to nic innego jak umiejętność budowania składnych zdań, płynne przeskakiwanie pomiędzy tematami oraz dobór odpowiedniej tonu w swoich pracach – zupełnie inaczej należy uzupełnić opis produktu, który w nienachalny sposób ma zachęcić czytelnika do zakupu, a napisać causalowy lub techniczną specyfikację urządzenia czy usługi.

 

Znajomość SEO – klucz do bycia dobrym copywriterem w sektorze e-commerce

 

SEO to angielski skrót słów Search Engine Optimization – sztuka tworzenia tekstów, które są odpowiednio zoptymalizowane i przyjazne pod wyszukiwarki. Temat jest na tyle rozgległy, że nie jesteśmy w stanie go tutaj opisać, jednak w internecie znajudje się multum poradników, które przybliżą Ci temat.

 

Pisanie treści do sklepów internetowych

 

Obecne tworzenie treści w Internecie to nie tylko tematyczne blogi czy prasówki dla największych tematycznych portali. Istnieje wiele rodzajów treści, które można pisać i zarabiać na nich w domowym zaciszu. Jak informuje nas sklep internetowy z artykułami do dekoracji wnętrz 4wall.pl, posiadający w swojej ofercie ponad 2500 produktów popyt na dobrych pisarzy jest ogromny, a dobór odpowiednich i jakościowych treści jest nieodzownym elementem tworzenia platformy e-commerce. Jako copywritter w handlu elektronicznym możesz zająć się nie tylko opisami produktów ale również tworzeniem treści na bloga, pisaniem e-maili marketingowych do klientów czy tworzyć teksty, które będą napędzać sprzedaż. Praca jest naprawdę różnorodna i dosyć opłacalna. Możesz wykorzystać również to doświadczenie do stworzenia w przyszłości swojej własnej witryny lub sklepu nternetowego.

 

Gdzie zdobyć pierwsze zlecenia?

 

 Jeżeli w twojej głowie pojawił się pomysł aby zostać freelancerem nie musisz rzucać się od razu na głęboką wodę. Warto zacząć najpierw od małych, pojedynczych zleceń, które można pogodzić z aktualną pracą, szkołą czy innymi obowiązkami. Gdzie zdobyć zlecenia? Jednym z dużych minusów pracy jako freelancer jest duża konkurencyjność na rynku, jednak na platformach pośredniczących pomiędzy copy, a zleceniodawcą znajduje się naprawdę dużo zleceń – od pojedynczych opisów produktów w sklepie internetowym, aż po tworzenie postów na FB czy IG. Jeżeli naprawdę lubisz pisać i przychodzi Ci to z dużą łatwością to warto spróbować – kto by nie chciał, aby praca stała się hobby?

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID