Koszt nauki nowego języka

Decydując się na naukę nowego języka, możesz wybrać język w zależności od miejsca zamieszkania. Możesz też wybrać język, który pomoże Ci w karierze. Możesz nawet wybrać język, ponieważ brzmi fajnie. Ale czy kiedykolwiek rozważałeś koszty nauki nowego języka?

 

Najdroższy język do nauki

 

Według artykułu Daily Mail, opanowanie jednego języka kosztuje więcej niż jakiegokolwiek innego – mandaryńskiego. W Chinach, kraju, w którym mówi się wieloma odmianami chińskiego, mandaryńskim posługuje się prawie miliard ludzi. To siedemdziesiąt procent populacji! Jednak dla jednojęzycznego anglojęzycznego nauczenie się tego języka może kosztować nawet 80 000 dolarów. Jednym z powodów, dla których nauka jest tak kosztowna, jest to, że jej intonacja jest trudna do opanowania i dlatego wymaga znacznie więcej instrukcji. Według niektórych szacunków opanowanie słownictwa, dźwięków i znaków może zająć ponad dwa tysiące godzin.

 

Najtańszy język do nauki

 

Czy słyszałeś o języku telugu? Tylko około siedem procent populacji Indii mówi tym językiem, ale to dużo ludzi – ponad siedemdziesiąt cztery miliony. Według infografiki opracowanej przez Language Line Solutions nauka języka telugu zajmuje około tysiąca godzin. Jeśli porównasz to z mandaryńskim, zajmie ci to połowę czasu. Lekcje też nie są zbyt drogie; te tysiące godzin wystarczy średnio na około 12 000 USD.

 

Dlaczego warto uczyć się języka

 

Jeśli nauka języków jest taka kosztowna, dlaczego to robisz? Cóż, Omniglot donosi, że osoby dwujęzyczne zarabiają około 7 000 dolarów więcej rocznie niż osoby jednojęzyczne. Pieniądze, które zainwestujesz w naukę nowego języka, mogą się zwrócić, jeśli pracujesz w branży pracy, która ceni sobie dwujęzyczność. Korzyści nie są tylko pieniężne. W jednym badaniu z University of Chicago odkryto związek między dwujęzycznością a zmniejszoną „niechęcią do strat”. Innymi słowy, gdy osoba jednojęzyczna może być zdenerwowana do podjęcia pochopnej decyzji, osoba dwujęzyczna może rozważyć wybory w swoim drugim języku przed podjęciem decyzji. W innym badaniu kanadyjski badacz odkrył, że uczniowie, którzy mówią drugim językiem, osiągają lepsze wyniki z matematyki, czytania i słownictwa niż uczniowie, którzy mówią tylko jednym językiem.

 

Jakiego języka powinieneś się nauczyć?

 

Jeśli nauczysz się chińskiego mandaryńskiego, możesz otworzyć możliwości kariery, podróży i interakcji społecznych, o których nigdy nie myślałeś, że są możliwe. Czy to jest warte swojej ceny? Telugu jest najtańszym językiem do nauki, ale czy znajdziesz wiele okazji do jego używania? Z języków omawianych w artykule Daily Mail podobno najłatwiej się nauczyć francuskiego. Możesz osiągnąć biegłość w około 550 godzin i będziesz w stanie rozmawiać z 220 milionami innych, którzy mówią w tym języku. Innym popularnym językiem na świecie jest hiszpański, który kosztuje tylko około 13 000 dolarów za 600 godzin nauki.

 

Jak tanio nauczyć się języka

 

Czy te języki wydają się być poza zasięgiem? Nie pozwól, aby wysokie metki Cię zniechęciły. Istnieje wiele sposobów na naukę języków za mniej. Porozmawiajmy o dwóch.

 

Naucz się języka prosto z ulicy!

 

Jeśli możesz przenieść się do obszaru, w którym mówi się danym językiem, w naturalny sposób przyswajasz ten język. Współpracuj z mieszkańcami i staraj się nie polegać na swoim ojczystym języku w komunikacji. Wkrótce będziesz coraz lepiej rozumieć nowy język. Jeśli przeprowadzka nie jest praktyczna, poszukaj ludzi, którzy mówią językiem, w którym mieszkasz. Możesz znaleźć native speakerów w klubach językowych, fundacjach kulturalnych, a nawet etnicznych restauracjach.

 

Online

 

W Internecie dostępnych jest wiele narzędzi i witryn internetowych, które ułatwiają bezpłatną naukę języków. Duolingo to zabawna aplikacja, która oferuje gry i zabawy w prawie trzydziestu językach, od indonezyjskiego po klingoński! Możesz również wyszukać partnera językowego. Partner językowy to osoba, która chce nauczyć się Twojego języka ojczystego w zamian za ćwiczenie z Tobą rozmowy w jego ojczystym języku.

Gdzie mieszkasz? Czy nauka nowego języka przyniosłaby korzyści Twojej karierze lub życiu osobistemu? Jeśli tak, możesz rozważyć koszt przed podjęciem decyzji. Niezależnie od tego, jaki język wybierzesz, prawdopodobnie docenisz bezcenne korzyści płynące z dwujęzyczności.

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID