Czym kierować się wybierając szkolenie?

szkolenia-kursy

Współczesny świat pędzi do przodu, a zmiany postępują szczególnie szybko w biznesie. Wiedza, którą zdobyliśmy w szkolenia czy w trakcie studiów bardzo szybko okazuje się niedostateczna, aby spełnić wymagania wielu pracodawców. Co ważne wiedza ta wymaga stałego uzupełniania, odświeżania i utrzymywania kontaktu z pojawiającymi się trendami w zarządzaniu czy nowymi rozwiązaniami technologicznymi. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą nam rozmaite szkolenia i kursy biznesowe. W dzisiejszym artykule omawiamy czym kierować się wybierając szkolenie bądź kurs biznesowy.

 

Program

 

Sednem każdego szkolenia czy kursu jest jego program merytoryczny. Może ona w mniejszym bądź większym stopniu spełniać nasze potrzeby. Dlatego zanim zapiszemy się na dane szkolenie warto przejrzeć jakie zagadnienia będą omawiane w trakcie zajęć i upewnić się czy na pewno zdobędziemy w ich trakcie wiedzę i umiejętności, których potrzebujemy. Dobre oferty szkoleń zawierają szczegółowo rozpisany na punktu i podpunkty program zajęć, w tym informacje o ich godzinowym rozkładzie. Pozwala to ocenić na ile wyczerpująco dane zagadnienie zostanie omówione przez prowadzącego.

 

Prelegenci, trenerzy

 

Sam program szkolenia to za mało żeby efektywnie przyswoić wiedzę. Nie mniej ważnym elementem jest umiejętność prelegentów czy trenera prowadzącego spotkanie do przekazania tej wiedzy, do zainteresowania uczestników tematyką, skłonienia ich do aktywnego uczestniczenia w zajęciach. Najlepiej, gdy trener łączy w swojej osobie wiedzę z umiejętnością jej przekazywania. Istotne jest również żeby miał praktyczne doświadczenie w tematyce, którą będzie omawiał. Dlatego zanim zapiszemy się na dany kurs koniecznie zapoznajmy się z życiorysem osób prowadzących spotkanie.

 

Do kogo skierowane jest szkolenie, metody szkoleniowe

 

Uczestnicy bardzo często pomijają kwestię tego do kogo jest adresowane dane szkolenie. Wychodzą z założenia, że jeśli firma szkoleniowa organizuje kurs dla księgowych to każdy księgowy jest adresatem takiej oferty. Nic bardziej mylnego – kurs dla księgowych może zarówno poruszać kwestie podstaw księgowości, jak i bardzo zaawansowanych tematów, takich jak optymalizacja podatkowa czy sporządzanie dokumentacji cen transferowych. Upewnijmy się zatem, że dana oferta kierowana jest do osób z podobnym do naszego doświadczeniem zawodowym.

Nie mniej ważne jest ustalenie czy dane spotkanie będzie miało postać wykładów, prezentacji, a może praktycznych ćwiczeń czy też zajęć w zespołach. Każdy sposób przekazywania wiedzy jest dobry, pod warunkiem że jest zbieżny z naszymi potrzebami i stylem uczenia się. Jeśli jesteśmy typową osobą uczącą się w praktyce wybierajmy raczej warsztaty i ćwiczenia, niż klasyczne seminaria.

 

Miejsce i termin

 

To czy skutecznie przyswoimy wiedzę nie zależy tylko od metod szkoleniowych, programu i prowadzącego. Atmosfera i warunki w trakcie spotkania mogą mieć zasadnicze znaczenie. Wybierajmy oferty pozwalające odseparować się na czas szkolenia od codziennej pracy – z reguły szkolenia poza siedzibą firmy, w hotelu czy zewnętrznym ośrodku szkoleniowym sprawdzają się lepiej niż nasze biuro. Ważne jest również, aby organizator zapewniał odpowiedni standard sali szkoleniowej, sprzętu prezentacyjnego czy też np. odpowiednią jakość komputerów, gdy uczestniczymy np. w szkoleniu z excel. Warte rozważenia są też tzw. szkolenia wyjazdowe, odbywające się w miejscowościach turystycznych, takich jak Zakopane, Kazimierz Dolny czy Kudowa Zdrój. Szkolenia wyjazdowe pozwalają połączyć przyjemne z pożytecznym, czyli intensywne zajęcia z odpoczynkiem. Sprzyjają one również nawiązywaniu kontaktów zawodowych, które często bywają nie mniej cenne niż wiedza zdobyta w takcie kursu. Oczywiście nie każde szkolenie dostępne jest w takiej formie, w Polsce królują szkolenia w Warszawie.

 

Cena

 

Jednym z ważnych, ale nie najważniejszym elementem wyboru oferty szkoleniowej powinna być cena. Musimy pamiętać, że na cenę szkolenia składają się zarówno wynagrodzenie prowadzącego bądź trenera, materiały szkoleniowe, wynajęta sala szkoleniowa i sprzęt do prezentacji, ale również marketing danego szkolenia i marża jego organizatora. Jeśli więc spotykamy się z podejrzanie niską ceną, to niestety z reguły odbija się ona na jednym z powyższych elementów. Prowadzący może okazać się nie mieć odpowiedniej wiedzy bądź umiejętności jej przekazania, materiały ubogie, a warunki w ośrodku szkoleniowym nie sprzyjające efektywnemu uczeniu się.

Dobrą praktyką przy wyborze szkoleń, kursów, warsztatów czy seminariów jest przegląd ofert dostępnych na rynku, porównanie ich programu, prowadzących, ceny i innych czynników. Z pomocą w takim przypadku przychodzą portale, takie jak https://eventis.pl publikujące oferty firm szkoleniowych z całej Polski. W praktyce już kilkanaście minut poświęconych na taki przegląd pozwala odróżnić oferty przeciętne od naprawdę dobrych. Na pewno warto uczestniczyć w szkoleniach i kursach, ale też warto poświęcić ich wybraniu trochę więcej uwagi.

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID