Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?

Dlaczego-warto-uczyć-się-języka-niemieckiego

Spójrzmy prawdzie w oczy: spośród języków dostępnych na świecie, niemiecki nie jest oczywistym wyborem. Musi być jakiś powód, dla którego tak wiele osób decyduje się podjąć zaawansowanej nauki języka niemieckiego w postaci kursów lub studiów germanistycznych.

Rozważając naukę nowego języka, możesz zadawać sobie pytanie, czy język krzyżacki jest naprawdę wart czasu i wysiłku. Wszakże w skali globalnej języka niemieckiego używa stosunkowo niewiele osób.

Istnieją jednak dobre powody, dla których ten język jest dobrą inwestycją. Nie tylko z językowego punktu widzenia, ale także pod względem możliwości ekonomicznych, potencjału tworzenia sieci kontaktów i korzyści kulturowych. Niemiecki zdecydowanie to dobry wybór. Oto kilka powodów dlaczego.

 

Niemiecki jest łatwy do opanowania

 

Zacznijmy od obalenia mitu, że niemiecki jest szczególnie trudny. Pomimo wszystkich żartów, które mówi się o tym, że jest to język niemożliwy, jeśli mówisz choć trochę po angielsku, w rzeczywistości jesteś już w dużej przewadze.

Dzieje się tak, ponieważ niemiecki i angielski mają ten sam germański rdzeń. W rezultacie istnieje wiele tysięcy słów, które są ze sobą blisko spokrewnione, zwanych „wyrazów pokrewnych”. Na przykład podbródek w języku angielskim (chin) to Kinn w języku niemieckim. Woda(water) zmienia się w Wasser, a ojciec (father) w Vater. Dosyć podobne, prawda?

Co więcej, w przeciwieństwie do chińskiego, japońskiego, koreańskiego, rosyjskiego czy arabskiego, nie trzeba się uczyć nowego alfabetu, tylko kilka liter do dodania. Jeśli znasz już alfabet łaciński, jedynymi nowicjuszami będą umlauty ä, ö i ü, a także ß, które jest po prostu wyszukanym niemieckim s .

I to nie wszystko. Istnieje więcej skrótów do szybkiej nauki niemieckiego. To naprawdę nie jest język pożerający tak dużo czasu jak np. mandaryński, czy arabski. Musisz tylko uczyć się mądrze, a nie ciężko.

 

Niemiecki jest językiem wynalazców i innowatorów

 

Mówi się, że Niemcy to kraj poetów i myślicieli – Das Land der Dichter und Denker. Z całą pewnością nie można zaprzeczyć drugiej części. Duży procent najbardziej imponujących osiągnięć świata powstał po raz pierwszy w języku niemieckim.

Ponad sto nagród Nobla trafiło do genialnych Niemców za osiągnięcia w fizyce, medycynie, chemii, literaturze i innych dziedzinach. Nie licząc nawet nagród przyznanych osobom z pozostałych dwóch głównych krajów niemieckojęzycznych, Austrii i Szwajcarii. Ponadto wielu stypendystów z innych krajów odbyło szkolenie na niemieckich uniwersytetach.

Jeśli więc chcesz dodać Nagrodę Nobla do swojego CV, nauka niemieckiego może nie być złym miejscem do rozpoczęcia. Być może masz nieco niższe cele i po prostu chcesz wchłonąć część tego geniuszu, czytając słynne publikacje w ich ojczystym języku.

 

Język niemiecki jest ważnym językiem akademickim

 

Przy tak dużej liczbie nagradzanych naukowców z naszego kraju nie powinno dziwić, że język niemiecki jest bardzo ważny w środowisku akademickim. W rzeczywistości zajmuje drugie miejsce jako najczęściej używany język naukowy.

Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest to, że niemiecki rynek książki jest trzecim co do wielkości na świecie, zaraz po chińskim i angielskim przemyśle wydawniczym. Ponieważ odsetek tych książek, które są tłumaczone na inne języki, jest dość ograniczony, dostęp do nich daje tylko znajomość języka niemieckiego.

 

Język niemiecki jest bramą do światowej klasy szkolnictwa wyższego

 

Jednym z powodów, dla których niemiecki ma tak wysoką pozycję w środowisku naukowym, jest fakt, że niemieckie uniwersytety mają doskonałą międzynarodową renomę. W roku 2011 kraj ten był czwartym najpopularniejszym kierunkiem dla uczniów z zagranicy, z ponad ćwierć miliona obcokrajowców uczęszczających do niemieckich szkół wyższych.

Co więcej, niemiecki system szkolnictwa wyższego może pochwalić się wieloma uniwersytetami, na których czesne jest bardzo niskie lub nie ma go wcale. Nic dziwnego, że gromadzą się tam uczeni i badacze! Nauka niemieckiego, aby zdobyć globalnie respektowaną edukację językową to zdecydowanie świetny pomysł.

 

Niemcy są potęgą gospodarczą

 

Niemiecki jest interesującą opcją nie tylko dla naukowców, ale także secjaliści ze świata biznesu powinni rozważyć odświeżyć swój “Deutsch”. Niemcy to największa gospodarka w Unii Europejskiej i czwarta co do wielkości na świecie. Jest domem dla wielu międzynarodowych korporacji i stoi na pierwszej linii frontu nowych technologii.

Podczas gdy system szkolnictwa w Niemczech jest zorganizowany w taki sposób, że każdy obywatel Niemiec zna przynajmniej trochę angielskiego, porozumiewanie się z kimś w jego ojczystym języku jest oznaką dobrej wiary, która jest wszędzie doceniana. Znajomość języka niemieckich partnerów biznesowych może znacznie zwiększyć Twoje szanse na skuteczną komunikację i udane relacje zawodowe.

 

Nie czekaj, wybierz praktyczne studia językowe na kierunku Filologia Niemiecka / Germanistyka.  

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID