Dwujęzyczna szkoła podstawowa – czy warto posłać do niej dziecko?

Dwujęzyczna szkoła podstawowa

Nie ulega wątpliwości, że we współczesnym świecie znajomość języka angielskiego jest niezbędną umiejętnością. Poziom komunikatywny to już za mało, by osiągnąć zamierzone cele w sferze zawodowej. Dziś język angielski trzeba znać biegle, gdyż przydaje się dosłownie we wszystkich branżach i tendencja ta z pewnością się utrzyma. Nie dziwi zatem fakt, że rodzice zastanawiają się, kiedy wdrożyć naukę języka angielskiego i jak efektywnie uczyć dziecko? Przyjrzymy się temu zagadnieniu bliżej w poniższym artykule.

 

Nauka języka angielskiego – kiedy zacząć?

Wielu rodziców zadaje sobie pytanie, kiedy zacząć naukę języka angielskiego, by była efektywna i przychodziła stosunkowo naturalnie? Ogólnie rzecz biorąc – już trzyletnie dzieci z powodzeniem uczą się pierwszych sformułowań na przykład w czasie zajęć, które organizuje przedszkole. To dobry wiek na to, by zacząć zaznajamiać dziecko z tym językiem. Warto także wiedzieć, że dziecko, które zaczyna uczyć się obcego języka przed trzecim rokiem życia, może być dwujęzyczne i w przyszłości biegle władać dwoma wyuczonymi od małego językami. Dzieje się tak nie tylko w rodzinach mieszanych narodowościowo. Dziś wielu rodziców decyduje się na taki sposób wychowania dziecka świadomie. Wystarczy mówić do maluszka w drugim języku, by zaczęło ono przyswajać znaczenie obcych słów w sposób symultaniczny. Oczywiście, kiedy dziecko rozpoczyna przygodę z placówkami opiekuńczymi, warto szukać przedszkola (primary school), które ma do zaoferowania szeroką i ciekawą ofertę edukacyjną pod kątem języka angielskiego. Kolejnym zaś krokiem może być podstawówka po angielsku, o czym opowiemy w kolejnym akapicie.

 

Przedszkole po angielsku – primary school

Czy rodzice powinni kłaść nacisk na naukę języka angielskiego już od najmłodszych lat edukacji, a zatem od przedszkola? Jeżeli zależy im na naprawdę efektywnej nauce, to odpowiedź brzmi: tak. Na szczęście rynek edukacyjny w Polsce jest otwarty na innowacyjne rozwiązania i wiele przedszkoli wychodzi do rodziców z ciekawą ofertą edukacyjną, obejmującą dodatkowe godziny języka angielskiego. Oczywiście nauka języka w najmłodszych oddziałach przybiera formę zabawy. Ważne też, by dziecko miało cały czas styczność z językiem w warunkach domowych. Rodzice mogą kupować proste książeczki w języku angielskim, śpiewać z dzieckiem piosenki angielskie, a także włączać bajki po angielsku (jeżeli pozwalają je dziecku oglądać). Wszystko to przekłada się na efekty pod postacią znajomości języka angielskiego już od najmłodszych lat. Taka baza jest niezwykle cennym podłożem do dalszej nauki bardziej zaawansowanych zagadnień już w szkole.

 

Dwujęzyczna szkoła podstawowa – czy warto zapisać do niej dziecko?

Angielska podstawówka – elementary school, co to oznacza? W Polsce najczęściej spotykaną formą są szkoły dwujęzyczne, w których lekcje odbywają się w obu językach. Warto nadmienić, że rodzice mają do wyboru nie tylko szkoły prywatne. Jeśli natomiast chodzi o podstawówkę – może nią być tylko szkoła publiczna lub niepubliczna o uprawnieniach szkoły publicznej. Jak zatem widać – w szkołach publicznych istnieje możliwość utworzenia oddziałów dwujęzycznych. Warto więc szukać odpowiednich placówek, które odpowiadają potrzebom zarówno rodziców, jak i uczniów.

 

Podstawówka po angielsku – jak wybrać dobrą szkołę?

Profesjonalne szkoły dwujęzyczne są otwarte na kontakt z rodzicami. Warto umówić się na spotkanie z dyrekcją lub przedstawicielem placówki, który opowie o jej działalności. Szkoły dwujęzyczne są zazwyczaj bardzo innowacyjne i łączą różne metody nauczania i podejścia do uczniów. Warto szukać szkół, w których stawia się na metodę Montessori czy tak zwanych waldorfskich lub demokratycznych. W przyjaznym środowisko, gdzie nauczyciele podchodzą do ucznia indywidualnie, dziecko w sposób naturalny przyswaja wiedzę, a to zawsze jest najbardziej efektywne.

 

Szkoła podstawowa, a co potem?

Oczywiście szkoła podstawowa to dopiero początek edukacji. Tak przygotowane dziecko ma jednak znacznie większe możliwości, aniżeli to, które odebrało tradycyjną naukę języka angielskiego w szkole. Uczeń może kształcić się dalej w polskich szkołach średnich, a potem rozpocząć edukację na studiach. Niemniej nastolatek może się także zdecydować na rozpoczęcie edukacji za granicą – na przykład w Wielkiej Brytanii. Typy szkół w Wielkiej Brytanii to między innymi: junior high school czy high school. Niekiedy ciężko przełożyć je na odpowiedniki polskie, gdyż systemy edukacji nieco się różnią. Warto mieć jednak świadomość, że ukończeniem dwujęzycznej podstawówki w Polsce otwiera wiele drzwi do edukacji na całym świecie.

 

Podsumowując; naukę języka angielskiego warto zacząć już od najmłodszych lat. Najpierw na własną rękę w domowym zaciszu, a potem kontynuować ją w placówkach – począwszy od żłobka i przedszkola, poprzez szkołę podstawową, aż po średnią i potem studia wyższe. Taka solidna edukacja językowa daje młodemu człowiekowi podstawy do rozwinięcia kariery zawodowej nie tylko w Polsce, ale także poza jej granicami.

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID