Filologia rosyjska wraca do łask! Dlaczego warto ją studiować?

filologia-rosyjska-wraca-do-łask-mid

Zanim odpowiemy Ci, dlaczego filologia rosyjska to dobry wybór skupimy się na tym, dlaczego warto studiować na kierunkach filologicznych, czyli dosłownie mówiąc, dlaczego warto uczyć się języków obcych.


Podejmowanie decyzji o wyborze studiów jest jednym z pierwszych ważnych wyborów w dorosłym życiu każdego z nas. To czas, w którym po raz pierwszy to my sami decydujemy o tym, co chcemy studiować, na jakiej uczelni, a nawet w jakim mieście. Niestety jak to z trudnymi życiowymi decyzjami bywa, nie każdemu przychodzi to łatwo.

Załóżmy, że w Twojej głowie pojawiła się myśl- chce studiować języki obce. Pozwól, że wyjaśnię Ci, dlaczego jest to dobra decyzja.

Po pierwsze nauka języków obcych na uczelniach wyższych daje Ci możliwość zdobycia kompetencji językowych, które będziesz mógł wykorzystać w przyszłej pracy. Po drugie co oczywiste, zawsze warto studiować. Jeśli interesujesz się kulturą danego kraju, jego językiem, uwielbiasz czytać książki tylko przedstawicieli tego właśnie narodu, to studiowanie języka obcego z tego kraju sprawi, że w przyszłości możesz znaleźć wymarzoną pracę, a Twoje życie może być dużo ciekawsze. Niech zgadnę, właśnie pomyślałeś sobie- po co mi studia, przecież mogę iść na kurs języka, ostrzegam- nic bardziej mylnego. Studiowanie na kierunkach filologicznych to nie tylko nauka języka, to również możliwość poznania jego kultury, historii, literatury, to dosłownie mówiąc kompletne zanurzenie językowe.

Ok. Mam nadzieje, że udowodniłam Ci, dlaczego Twój wybór jest dobry. Teraz zastanówmy się, jaką filologie wybrać. Pierwsza myśl, jaka przychodzi Ci do głowy to zapewne filologia angielska. Przecież angielski jest tak ważny, mówi się, że powinien być jak drugi język ojczysty. Otóż i prawda to i nie. Owszem angielski jest ważny, ale z drugiej strony kto go dziś nie zna. Studiując anglistykę, troszkę utrudniasz sobie sprawę. Dlaczego? Ponieważ magistrów filologii angielskiej jest mnóstwo w związku z czym i konkurencja na rynku pracy większa.

 

Jaki język wybrać?



Jaki język zatem wybrać? Naszym zdaniem filologia rosyjska. Tak, język rosyjski wraca do łask. Zresztą pamiętajmy, w tym języku na całym świecie porozumiewa się ponad 160 milionów ludzi. Zapotrzebowanie na język rosyjski rośnie, ponieważ na tę chwilę mamy już dwa pokolenia, które tego języka nie znają. Wykorzystaj to. Dołącz do grupy osób wyjątkowy, wyróżnij się na rynku pracy, wyróżnij się nawet w grupie twoich przyjaciół. Owszem filologia rosyjska jest niszowa, w związku z tym zastanawiasz się pewnie czy po tym kierunku znajdę pracę, naszym zdaniem czasem warto być specjalistą właśnie w dziedzinie niszowej. Studenci filologii rosyjskiej, którzy ukończyli Lingwistyczną Szkołę Wyższą wg. MNiSW znajdują zatrudnienie już ciągu pierwszych trzech miesięcy od ukończenia studiów, najczęściej pracują w charakterze tłumaczy np. literatury, jeszcze inni wykorzystują swój potencjał i dołączają do kadry naukowej naszej uczelni.

Dlatego, zanim wybierzecie konkretny język, który chcecie studiować zbadajcie rynek, pomyślcie jak będzie wyglądał, kiedy skończycie studia, zastanówcie się, ile daje wam możliwości i co najważniejsze czy leży w sferze waszych zainteresowań. My jedyne co możemy Wam zagwarantować to to, że język rosyjski przeżywa swój renesans, a filologia rosyjska stała się bardzo pożądanym kierunkiem studiów. Zatem podejmujcie decyzję szybko. Bo w końcu kto pierwszy ten lepszy.

 

Kilka powodów dlaczego warto zacząć przygodę z rosyjskim

 

Rosja jest potęgą regionalną i powraca jako mocarstwo światowe: Rosja jest związana z byłymi republikami radzieckimi Azji Środkowej, takimi jak unia celna i organizacja układów o bezpieczeństwie zbiorowym. Kluczowi rosyjscy politycy proponują „Unię Eurazjatycką” obejmującą te państwa strategicznie obejmującą sferę gospodarczą i bezpieczeństwa. To perspektywicznie wzmacnia rosyjską politykę gospodarczą, zagraniczną i wpływy wojskowe w regionie. Rosja broni również swoich tradycyjnych wpływów w niezaangażowanym i rozwijającym się świecie i nadal priorytetowo traktuje modernizację obronności. NASA jest zależna od Rosyjskiej Agencji Kosmicznej w zakresie transportu astronautów na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Wreszcie rosyjska gospodarka oparta na surowcach wyszła z globalnego kryzysu stosunkowo bez szwanku. Analitycy branży energetycznej sugerują, że do 2030 r. Rosja może kontrolować nawet 50% gazu ziemnego w Europie.

 

Mów po rosyjsku, aby zaangażować się w rosyjską gospodarkę: Rosja jest jednym z największych, jeśli nie największym, producentem wielu zasobów naturalnych i surowców, w tym ropy naftowej, diamentów, złota, miedzi, manganu, uranu, srebra, grafitu i platyny. Rosja jest drugim co do wielkości producentem stali na świecie po Japonii i dysponuje ogromnymi rezerwami drewna. Jest największym na świecie producentem gazu ziemnego, trzecim co do wielkości producentem ropy naftowej i czwartym pod względem wydobycia węgla. Szacuje się, że Rosja posiada około 40% całkowitych światowych rezerw gazu ziemnego. Potwierdzone zasoby ropy Rosji ustępują jedynie Arabii Saudyjskiej i jest największym producentem ropy na świecie. Rosja to ogromny rynek dla towarów i usług z USA. Znajomość języka rosyjskiego umożliwia współpracę z amerykańskimi firmami uczestniczącymi w tym odnoszącym sukcesy rynku. Floryda i Rosja również prowadzą interesy: dwustronna wymiana handlowa między Florydą a Rosją wyniosła w 2007 r. Ponad 986 milionów dolarów. Rosja znajduje się w pierwszej dziesiątce krajów pod względem świat przedsiębiorczości.

 

Rosyjski jest ważnym językiem nauki i techniki. Według ostatnich badań liczba publikacji naukowych jest najwyższa w przypadku języka angielskiego, na drugim miejscu jest język rosyjski. Tak jest w przypadku chemii, fizyki, geologii, matematyki i nauk biologicznych. Rosja zawsze miała bogatą tradycję naukową, od Mendelejewa po niedawnych medalistów Fieldsa w dziedzinie matematyki. Radziecka tradycja tworzenia miast naukowych i społeczności akademickich ustępuje miejsca systemowi przedsiębiorczości wspieranej przez agencje państwowe i start-upy z sektora prywatnego. firm.

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID