Jakie znaczenie ma edukacja językowa?

anita-jankovic-1112419-unsplash

Wiele osób podejmuje próby nauczenia się języka obcego. Niekiedy ambicją staje się opanowanie więcej niż jednego z nich, jednak takie plany często kończą się niepowodzeniem. O ile w szkole edukacja lingwistyczna jest obowiązkowa, to już później niekoniecznie mamy wystarczająco czasu, motywacji i chęci do tego, aby systematycznie powtarzać słownictwo oraz reguły gramatyczne, czy zapisać się na kurs i powierzyć swoją naukę lektorowi. Niektórzy uważają jednak, że znajomość języków obcych może bardzo pomóc w życiu. Skąd bierze się takie przekonanie i czy jest ono zasadne?

 

Znajomość języków a praca

 

Dla osoby dorosłej głównym czynnikiem, który może mieć znaczenie przy decyzji o rozpoczęciu nauki języka, jest rynek pracy. Istnieją zawody, w których komunikacja z osobami zza granicy nie jest niezbędna, co nie oznacza jednak, że nie może być przydatna. Jeśli w firmie pojawia się klient obcojęzyczny, warto byłoby być w stanie go obsłużyć – w przeciwnym razie możemy go stracić. Pracodawcy coraz częściej zwracają uwagę na to, czy ich personel zna język angielski w stopniu chociażby komunikatywnym. Niejednokrotnie zdarzają się również sytuacje, w których poszukiwani są specjaliści z zakresu innych języków obcych, a zatem nawet jeśli zafascynował nas język pozornie niepopularny, być może także będziemy mieć szansę, aby wykorzystać to w pracy. Kolejną sprawą jest to, że jeżeli jesteśmy już na bardzo wysokim poziomie biegłości językowej, otwiera nam to drzwi do swego rodzaju przebranżowienia. Dobrze mieć jakiś plan awaryjny, a asekuracja w postaci znajomości języków obcych może być bardzo przydatna.

 

Języki obce, a wyjazd za granicę

 

Wyjazd za granicę może zasadniczo przybrać trzy formy – rekreacyjną, edukacyjną oraz emigracyjną. Niektórzy marzą o tym, aby swoje życie zbudować w innym kraju, a do tego znajomość języka obcego może być niezbędna. W końcu poszukiwanie pracy, przestrzeganie prawa na co dzień, kontakty towarzyskie i załatwianie rozmaitych formalności wymaga umiejętności komunikacyjnych na tyle posuniętych, abyśmy my rozumieli innych, a oni nas. Dobra znajomość języka w tym przypadku jest kluczowa, aby uniknąć nieporozumień i problemów. Jednak nawet jeśli nie chcemy wyjeżdżać na stałe, a rozważamy jedynie wakacje za granicą lub studiowanie poza Polską, posługiwanie się obcym językiem może być niezwykle przydatne, a nawet niezbędne. Profesorowie z europejskich uniwersytetów raczej nie będą komunikować się z nami po polsku, a na studiach trzeba zaliczać przedmioty i załatwiać sprawy studenckie. Z kolei wyjazd na urlop także może zaskoczyć nas sytuacją, w której ktoś nas o coś zapyta – dobrze byłoby umieć się z nim porozumieć.

 

Jak się uczyć języków obcych?

 

Jeśli brakuje nam czasu i determinacji, a mimo wszystko dostrzegamy zalety płynące ze znajomości języków obcych i chcielibyśmy się ich nauczyć, powinniśmy najpierw popracować nad swoją motywacją. Kiedy już to zrobimy, powinniśmy znaleźć dopasowany do naszych potrzeb sposób na naukę. W przypadku ograniczonych możliwości czasowych dobrym rozwiązaniem może być chociażby platforma edukacyjna, która umożliwia znalezienie korepetytorów w trybie online, a także z dojazdem do ucznia. Ta druga możliwość także może być bardzo wygodna, jeżeli chcemy ograniczyć czas przeznaczony na dojazdy bez utraty szansy do spotkania na żywo z lektorem. Wsparcie indywidualnego nauczyciela niejednokrotnie jest niezwykle pomocne, ponieważ program zajęć można dopasować indywidualnie i skonsultować ze specjalistą swoje ewentualne wątpliwości w zakresie poszczególnych tematów. To, jaka metoda nauki będzie dla nas najbardziej efektywna, jest bardzo osobistą sprawą i zależy każdorazowo od sytuacji, predyspozycji, a także preferencji. Warto zaznaczyć, że nawet jeśli przyswajanie angielskiego nie należy do naszych aspiracji, możemy wybrać inny język obcy i to w jego zakresie się kształcić.

Bariera językowa potrafi czasem stanowić nie lada przeszkodę w samorozwoju. Warto zadbać o to, aby wyeliminować opory przed posługiwaniem się językiem obcym, a pierwszym krokiem w tym kierunku powinno być zbudowanie solidnego zaplecza wiedzy. Później zaś można zająć się konwersacjami i pisaniem, czyli tak zwaną samodzielną produkcją treści. Samo rozumienie bowiem często nie jest wystarczające do efektywnej komunikacji z drugim człowiekiem.

 

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID