Rola szkoleń w rozwoju kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie

rozwoju kapitału ludzkiego

Kapitał ludzki uznaje się za najważniejszy zasób każdego przedsiębiorstwa. Dlatego jego rozwój i stałe wspieranie są tak ważne. To właśnie ludzie ją tworzący oraz ich wiedza decydują o przewadze konkurencyjnej organizacji. Dowiedz się więcej o tym, w jaki sposób szkolenia wpływają na rozwój kapitału ludzkiego i dlaczego to właśnie dzięki nim firma może rosnąć w siłę.

 

Dlaczego rozwój kapitału ludzkiego w firmie jest tak ważny?

Niedoinwestowanie kapitału ludzkiego w firmie może mieć bardzo poważne konsekwencje. Brak rozwoju grozi stagnacją, obniżeniem wydajności i motywacji, a także utratą najlepszych pracowników na rzecz konkurencyjnych firm. Inwestycja w ludzi i ich wiedzę, np. poprzez szkolenia, kursy czy warsztaty, to za to w zasadzie same korzyści. Większa wiedza uzupełniająca dotychczasowe luki to zwiększona efektywność, a niekiedy również wypracowanie zupełnie nowych, skuteczniejszych modeli postępowania. Ponadto szkolenia można traktować jako formę motywacji i nagrody. Rozbudzają one kreatywność i pobudzają produktywność, które są motorami napędowymi działania organizacji. Należy jednak pamiętać, że skuteczny rozwój kapitału ludzkiego wymaga odpowiedniego planowania i organizacji, a także ewaluacji szkoleń. W przeciwnym razie poniesione na edukację środki mogą okazać się nie tyle inwestycją, co nieprzemyślanym wydatkiem.

Szkolenia dla personelu – jakie cele pomagają osiągnąć?

Szkolenia dla personelu organizuje się w trzech głównych celach:

  • uzupełnienia brakującej wiedzy lub umiejętności,
  • podniesienia efektywności pracy i udoskonalenia stosowanych procesów,
  • wdrożenia innowacji, nowych metod działania i innego rodzaju korzystnych zmian.

Mogą one pomóc w realizacji wielu konkretnych zadań. Obecnie rynek szkoleniowy w Polsce jest bardzo rozbudowany. Dlatego znalezienie programów, które spełnią potrzeby organizacji, nie powinno stanowić większego problemu. Można w tym celu odwiedzić jeden z portali szkoleniowych, np. https://eventis.pl czy https://szkolenia-news.pl. Szkolenia wykorzystuje się m.in. do:

  • redukcji popełnianych błędów,
  • poprawy efektywności, rezultatów lub jakości,
  • zwiększenia elastyczności operacyjnej poprzez poszerzenie kompetencji personelu,
  • zwiększenia zaangażowania pracowników w sukces firmy, ich motywacji i odpowiedzialności,
  • poprawy poziomu usług, obsługi klienta itp.,
  • stworzenia lepszej kultury organizacyjnej w firmie oraz atmosfery,
  • poprawy poziomu i skuteczności współpracy pomiędzy pracownikami,
  • skutecznego wdrażania zmian organizacyjnych, innowacji itp.,
  • poprawy zadowolenia obecnych pracowników i przyciągnięcia nowych kompetentnych członków zespołu dzięki obietnicy możliwości rozwoju.

Rynek szkoleniowy oferuje nam również bardzo duży wybór rozmaitych form szkolenia, w tym między innymi:

  • szkolenia otwarte – organizowane przez wyspecjalizowane firmy szkoleniowe specjalizujące się w danej tematyce, gdzie uczestnicy szkolenia pochodzą z różnych firm i branż,
  • szkolenia online – ich oferta znacząco rozwinęła się w ostatnich latach, cechuje je wysoka efektywność, a przy tym są często wyjątkowo atrakcyjne cenowo,
  • szkolenia zamknięte – czyli tzw. szyte na miarę – pozwalają one dopasować program szkolenia pod grupę docelową i dzięki temu zapewnić wysoką efektywność,
  • kursy online – realizowane w trybie e-learning, co pozwala uczestnikowi zdecydować kiedy realizuje materiał szkoleniowy i jak często powtarza wybrane partie materiału.

Nie wolno jednak zapominać o odpowiednim dopasowaniu programów szkoleniowych. Po zakończeniu każde szkolenie należy również poddać ewaluacji, by sprawdzić jego skuteczność i wpływ na rozwój zarówno kapitału ludzkiego, jak i całej organizacji.

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID