Uczyć się razem

Uczyć-się-razem

O teoriach nauki poprzez doświadczenie mówi się wiele. Także nowoczesne metodyka podkreśla, że uczenie się nawzajem od siebie jest najefektywniejszą formą. Niekoniecznie za tymi trendami podąża polska szkoła. Z pewnością jednak takie właśnie rozwiązania dla uczniów dają dedykowane strony internetowe. I wcale nie chodzi o to, by ściągnąć od kogoś pracę domową, ale by zrozumieć, jak rozwiązać jakieś zadanie.

  1. Zapytaj i poczekaj na odpowiedź
  2. Tysiące uczniów – miliony zadań
  3. Nie ściągaj – myśl

 

Zapytaj i poczekaj na odpowiedź

 

Choć to nauczyciel jest bazą danych, mentorem, prowadzącym oraz tym, który powinien wytłumaczyć zawiłości matematyki, fizyki czy historii, to bardzo często okazuje się, że to inni uczniowie są w stanie lepiej odpowiedzieć na trudne pytania. Kiedyś młodzież spotykała się i było naturalne, że razem odrabia się lekcje, że każdego można zapytać, jak rozumie dane zagadnienie, porozmawiać na temat. Teraz mamy internet i dedykowane strony takie jak trudne.pl, a tym samym kontakt z innymi uczniami nie ogranicza się już tylko i wyłącznie do klasy czy najbliższych znajomych. Wystarczy zadać pytanie, wrzucić zadanie i już po kilku czy kilkunastu minutach inni tłumaczą, jak należy to zrobić, o co tak naprawdę chodzi. A nauka przestaje być czarną magią.

 

Tysiące uczniów – miliony zadań

 

Wielu uczniów ma problemy w nauce. Niektórzy nie radzą sobie z jakiegoś przedmiotu, inni z większością. Powody są różne i nie zawsze trzeba zwalać na lenistwo. Korzystanie ze stron, na których młodzież dzieli się wiedzą i często wspólnie dochodzi do tego, jak rozwiązać dany problem, jest niezwykle ważne. Przede wszystkim w pewien sposób zaprzecza to ściąganiu czy też przepisywaniu od innych prac domowych, co jest przekleństwem polskiej szkoły. Poza tym uczy myślenia, daje okazję do porozmawiania czy też wymiany poglądów. Może się przecież okazać, że kolega z drugiego końca Polski rozwiązuje dane zadanie zupełnie inną metodą i jest ona dla nas także bardziej zrozumiała. Internet daje okazję do rozmawiania w tysiącami ludzi i warto to narzędzie wykorzystać również do nauki.

 

Nie ściągaj – myśl

 

Uczniowie coraz częściej zaczynają dostrzegać, że ważne jest zarówno wykształcenie, jak i umiejętności. Dlatego też w sięganiu na dedykowane strony nie chodzi tylko o wynik, ale sam proces dochodzenia do rozwiązania problemu. Takie właśnie aspekty przydają się w dorosłym życiu i sama forma pracy zespołowej czy też umiejętności znalezienia alternatywnych metod rozwiązywania problemów jest niezwykle przez pracodawców promowana. Dlatego właśnie taki pomysł na naukę to doskonałe rozwiązanie zarówno dla ambitnych uczniów, jaki tych, którzy maja problemy z nauką.  

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID