Wielu z nas może dziś powiedzieć, że kiedyś uczyło się języka angielskiego. Ale ilu może stwierdzić, że się go nauczyło i posługuje się nim wystarczająco biegle, by swobodnie czuć się zarówno w rozmowie z obcokrajowcem, podczas wyjazdu, jak i w trakcie czytania anglojęzycznej książki? Istnieje spora rozbieżność pomiędzy naszymi oczekiwaniami względem kursów angielskiego, a realnym poziomem nauczania w szkołach. Można to zmienić, np. poprzez angielski dla dzieci online.
Według naukowców, mózg dziecka jest najbardziej chłonny pomiędzy pierwszym a trzecim rokiem życia. Ale jeszcze przez kolejnych 7-9 lat, mózg naszych pociech nadal jest mocno plastyczny. Dlatego jest to świetny moment na rozpoczęcie nauki drugiego języka.
To, że dziecko szybciej przyswaja informacje i uczy się nowego języka, jest faktem. Tak jak to, że ma więcej czasu, który może spożytkować na naukę. Jednak nie oznacza to, że powinniśmy zrzucić na barki kilkulatka obowiązek wkuwania fiszek i rozwiązywania zadań gramatycznych.
Pozwólmy dziecku uczyć się dzięki zabawie, piosenkom, czy też kolorowym czytankom. Dajmy mu szansę na przyswajanie słówek w codziennych, naturalnych sytuacjach. Dzięki temu nauka nie będzie przykrym przymusem, lecz przyjemnością.
Na naukę nigdy nie jest za późno. Każdy, kto się poddaje, stwierdzając, że w jego wieku i tak nie jest już w stanie opanować języka obcego, jest w błędzie. Każdy postęp jest krokiem w stronę doskonalenia samego siebie i sposobem na to, by uzyskać upragniony cel.
Faktem jest jednak, że osoby dorosłe zdecydowanie wolniej przyswajają nową wiedzę, a w natłoku obowiązków łatwiej zapominają o tym, czego już się nauczyli. Jesteśmy tego świadomi, być może stąd nasze pragnienie, by coraz wcześniej zapisywać pociechy na angielski dla dzieci online.
Czy wczesne rozpoczęcie nauki języka obcego jest dobrym pomysłem? A może to tylko fanaberia rodziców?
W tym przypadku sprawdzi się powiedzenie: im szybciej, tym lepiej. Wynika to z naturalnych procesów poznawczych maluszka, które chłonie wszystko, co go otacza. Dlatego dziecko świetnie poradzi sobie nie tylko z przyswojeniem słówek, ale i struktur gramatycznych i systemu fonetycznego.
Dziecko chłonie jak gąbka, to co dobre, a także to, co złe. Dajmy mu szansę na przyswajanie „dobrego”, a w przyszłości na pewno to zaprocentuje.