Business English – niezastąpiony na rynku pracy

business_english

O Business English słyszał każdy, kto choć krótko uczył się języka angielskiego lub używał go w pracy. Wszechobecne, bardzo modne, ale i tajemnicze pojęcie. Dziś postaramy się je rozszyfrować i trochę Wam przybliżyć.

Czym więc jest Business English? W dosłownym tłumaczeniu znaczy to angielski biznesowy lub angielski w biznesie, ale to pojęcie bywa rozumiane bardzo szeroko, czyli uznaniowo – jeśli ktoś chce uczyć języka angielskiego „na czasie”, to zwykle nazywa go Business English. To dobrze brzmi i dobrze się sprzedaje, robi wrażenie profesjonalizmu na pracodawcach.

 

Co to takiego jest ten Business English?

 

Spróbujmy to pojęcie jakoś „przyszpilić”, doprecyzować. Więc: Business English jest to odmiana języka angielskiego, którym w sytuacjach zawodowych posługują się ludzie związani z biznesem. Wymieńmy najważniejsze składowe związanych z tym umiejętności: znajomość fachowej terminologii (znajdziecie tu słownictwo powiązane z handlem, biznesem, finansami, ekonomią, administracją, prawem); umiejętność poprawnego, klarownego i profesjonalnego komunikowania się różnymi drogami – w bezpośredniej rozmowie, w rozmowie telefonicznej, w korespondencji mailowej i tworzeniu pism, petycji, okólników, rozporządzeń, zawiadomień itd.; prowadzenie prezentacji, wystąpień publicznych; umiejętność formułowania opinii i przedstawiania argumentów podczas spotkań, negocjacji itp.

A kto konkretnie korzysta z Business English? To pracownicy firm o różnych profilach: handlowych, związanych z logistyką, marketingiem, finansami, IT, administracją. Jest on wykorzystywany w bankach, ambasadach, instytucjach kultury, urzędach państwowych, korporacjach. Nieodzowny w firmach, które działają na polu międzynarodowym i w których kontakt z klientem obcojęzycznym to codzienność. Tam powszechnie znany Business English jest wyznacznikiem profesjonalizmu i wysokiego standardu obsługi.

Czy jednak to są jedyne grupy zawodowe, które mogą wykorzystać Business English i czy ma on zastosowanie tylko w zawodowym kontekście?

Otóż nie. BE oczywiście zawiera w sobie wszystkie te elementy, które posiada „normalny” angielski, ale jednocześnie uczy, jak sprawnie ich używać w określonych sytuacjach. Będzie Wam więc łatwiej porozumiewać się w każdej innej branży i pracy wymagającej użycia języka angielskiego. Poznacie też elementy biznesowej etykiety oraz kwestię różnic kulturowych – to pomoże skuteczniej nawiązywać kontakty z innymi, zwiększy Wasze tzw. umiejętności interpersonalne i komunikacyjnie – czyli po prostu będzie się Wam łatwiej z innymi ludźmi dogadać. Ta odmiana angielskiego przyda się Wam też w podróży, gdy będziecie załatwiać różne kwestie związane z finansami, wymianą walut, bankami, ale i przy zawieraniu transakcji, nawet robieniu hotelowych rezerwacji czy kupowaniu biletów online.

 

Studia niezbędne do opanowania Business English?

 

Skoro BE jest tak przydatny, gdzie i jak można się go nauczyć? By opanować go w pełnym wymiarze, uwzględniając różnorodne konteksty i zakresy tematyczne, najlepiej wybrać studia w LSW na specjalizacji: Komunikacja w Biznesie Międzynarodowym i Administracja. Tu, oprócz przedmiotów czysto lingwistycznych, znajdziecie i takie: Uwarunkowania interkulturowe w biznesie międzynarodowym i administracji, Korespondencja służbowa i handlowa, Terminologia specjalistyczna z zakresu zarządzania, marketingu i finansów, Język spotkań, prezentacji, negocjacji, Aspekty interkulturowe we współpracy międzynarodowej, Terminologia specjalistyczna z zakresu prawa, ekonomii i biznesu, Komunikacja pisemna w administracji i biznesie, Komunikacja ustna w administracji i biznesie, Sztuka wystąpień publicznych. Dzięki takiemu harmonogramowi będziecie wszechstronnie przygotowani do rozpoczęcia kariery zawodowej w biznesie (i nie tylko).

Jednak aby nauczyć się BE, niekoniecznie musicie ukończyć studia. Możecie również wybrać się na specjalny kurs: LSW oferuje kurs przygotowujący do egzaminu EFB (English for Business) – to najlepsza droga do opanowania tej odmiany języka angielskiego, a przy okazji do potwierdzenia swoich umiejętności certyfikatem. W świecie biznesu to najbardziej poważany i rozpoznawalny egzamin.

Natomiast do nauki we własnym zakresie bardzo polecamy Business English Magazine – ogólnopolski dwumiesięcznik specjalistyczny dla uczących się języka angielskiego biznesowego. Znajdziecie w nim artykuły dotyczące głównie zagadnień z zakresu gospodarki oraz biznesu międzynarodowego. Szukasz studiów językowych gwarantujących specjalizację w Busines English? Sprawdź ofertę edukacyjną anglistyki na LSW. Więcej na lingwistyka.edu.pl/anglistyka/

Sami, na studiach czy na kursie – uczcie się Business English! Opłaci się Wam to nie tylko zawodowo!

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID