FORBES o najlepszych miejscach pracy dla lingwistów

FORBES_o_najlepszych_miejscach_pracy_dla_lingwistow

Dzisiaj chcielibyśmy się podzielić z Wami informacjami na temat najlepszych pracodawców dla lingwistów według Forbesa.

To jedno z najważniejszych i najbardziej wiarygodnych źródeł na ten temat. Forbes bowiem to już ponad stuletni dwutygodnik o tematyce biznesowej, publikujący wiarygodne rankingi, zestawienia i analizy dotyczące biznesu, finansów, ekonomii i rynku pracy. Poznaj najlepsze miejsca pracy dla lingwistów w Polsce.

 

Lista najlepszych miejsc pracy dla lingwistów

 

Spójrzmy więc na ostatni Ranking najlepszych pracodawców w Polsce (dot. 2017 roku). Dziesięć pierwszych miejsc zajmują w następującej kolejności:

  1. Google Poland
  2. Microsoft
  3. NBP Narodowy Bank Polski
  4. PKO Bank Polski
  5. Polskie Linie Lotnicze LOT
  6. Audi
  7. Deloitte
  8. TVN
  9. IKEA
  10. EY (Ernst&Young).

Rzuca się tu w oczy pewna prawidłowość: są to w większości duże, międzynarodowe firmy albo firmy polskie, ale mające kontakt z wielojęzycznym środowiskiem (LOT, TVN) oraz banki. We wszystkich tych obszarach języki obce pełnią rolę kluczową.

Jeśli chodzi o korporacje – rzecz jest najzupełniej oczywista. Tu każdy pracownik nawet najmniejszego oddziału lokalnego jest jednocześnie członkiem wielkiej, międzynarodowej społeczności. Bez języków obcych więc ani rusz. Potrzebne są w komunikacji wewnętrznej, między pracownikami, między oddziałami, lokacjami rozrzuconymi po świecie, ale też używane w zarządzeniach, procedurach, korespondencji. Przy tym, w związku z działalnością globalną takich firm i często stosowanym tzw. outsourcingiem (czyli zlecaniem zadań, które dotychczas były realizowane w przedsiębiorstwie, innym podmiotom) często także klienci bywają obcokrajowcami. A płynne porozumiewanie się z klientami, mówienie ich własnym językiem w sposób klarowny i zrozumiały jest warunkiem ich zadowolenia oraz satysfakcji z jakości świadczonych usług.

Podobnie jest w bankach, nawet tych polskich, ponieważ dzisiaj systemy finansowe poszczególnych krajów mają coraz więcej powiązań na poziomie globalnym. Także nazewnictwo i oprogramowanie używane w bankowości często bazuje na języku angielskim. Generalnie sposób organizacji pracy oraz struktury w banku zbliżają się coraz bardziej do systemu korporacyjnego, czyli jeśli chodzi o użyteczność języków obcych – patrz wyżej.

Również w mediach potrzebne są języki obce: telewizje już rzadko odnoszą się tylko do rodzimego podwórka. Coraz więcej jest doniesień ze świata (bazujących na pracy reporterów działających za granicą), spotkań i wywiadów z zagranicznymi gośćmi, nawet sama ekipa pracowników staje się coraz bardziej międzynarodowa. Do filmów tworzy się dubbingi lub napisy dialogowe, tłumaczy wywiady i rozmowy, kręci materiał za granicą.

A jeśli chodzi o powiązanie ogólnopolskich linii lotniczych ze znajomością języków obcych – i te są dosyć oczywiste. Wielonarodowa załoga, pasażerowie z różnych krajów, opisy standardowych procedur, komunikaty nadawane przez głośniki, ochrona i punkt udzielania pierwszej pomocy – trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie tego wszystkiego wyłącznie w rodzimym języku.

 

Najlepsze miejsca pracy według Forbes

 

Przyjrzyjmy się jeszcze jednemu zestawieniu Forbes’a. Tym razem jest to lista 25 najlepszych pracodawców na świecie. Okazuje się, że aż dziesięciu z nich miało lub ma siedziby także w Polsce. Spójrzmy na tę listę:

  1. H&M
  2. EY (Ernst & Young)
  3. Mars
  4. Hyatt
  5. Accor
  6. Cisco
  7. Marriott
  8. Microsoft
  9. 10 SAS Institute
  10. Gogle.

Jeśli więc tylu najlepszych z międzynarodowych pracodawców zatrudnia również w Polsce, to opłacalności uczenia się języków obcych nie trzeba nikomu udowadniać. Naprawdę warto zaistnieć w firmach z globalnej czołówki i postawić na karierę z dużym rozmachem, ale też skorzystać z szerokiego pakietu benefitów, udogodnień i pakietów socjalnych, które one oferują. Dodatkowo, takie firmy najczęściej stawiają na filozofię work & life balance, która na Zachodzie staje się coraz bardziej popularna. Ludzie zaczynają rozumieć, że poświęcanie się wyłącznie karierze powoduje paradoksalnie w którymś momencie utratę efektywności z powodu wypalenia zawodowego, problemów zdrowotnych, depresji itp. Z drugiej strony coraz bardziej doceniają inne sfery życia: rodzinę, krąg przyjaciół, rozwój zainteresowań. Więc jeśli chcemy pracować w środowisku kierującym się takimi właśnie wartościami, zdecydowanie powinniśmy wybrać firmy, które już zdążyły ten model przyswoić – czyli w większości te międzynarodowe.

Biletem wstępu do nich jest niewątpliwie znajomość języka, a o to, żebyście z nim bliską znajomość zawarli, chętnie w LSW zadbamy. Zapraszamy.

 

Twoje zgody

Google Analytics

Google Analytics wykorzystuje własne pliki cookie głównie do raportowania interakcji użytkowników w Twojej witrynie. Pliki te służą do przechowywania informacji, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Przeglądarki internetowe nie współdzielą własnych plików cookie między różnymi domenami. Google Analytics rejestruje adresy IP użytkowników, by umożliwić właścicielom tych witryn zorientowanie się, z jakich części świata pochodzą osoby odwiedzające ich witrynę („geolokalizacja według IP”) oraz chronić bezpieczeństwo usługi. Google Analytics nie udostępnia swoim klientom rzeczywistych adresów IP. Poza tym metoda nazywana maskowaniem adresów IP zapewnia właścicielom witryn korzystającym z Google Analytics opcję polecenia, by system Google Analytics używał do geolokalizacji tylko części adresu IP, a nie jego całości. Warunki korzystania z Google Analytics, do których muszą stosować się wszyscy użytkownicy tej usługi, zabraniają przekazywania do Google Analytics informacji umożliwiających identyfikację osób. Są to m.in. imię i nazwisko, adres e-mail i informacje rozliczeniowe.

_ga,_gat,_gid

Sales Manago

Monitorowanie i budowa profilu behawioralnego to serce Marketing Automation – ta funkcja jest wyróżnikiem takich systemów i stanowi o ich przewadze nad klasycznymi CRM-ami i systemami do masowej analityki ruchu. W SALESmanago informacje o ruchu kontaktu na stronie www są czerpane z trzech podstawowych źródeł: Pliki monitorujące typu Cookies, Adres IP odwiedzającego, Dodatkowe dane protokołu HTTP/HTTPS

_smvs, smuuid, smvr,smg,SERVERID

Google

W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch.

NID